Klientide tagasiside on maksuameti töös oluline, sest aitab paremaid tulemusi saavutada ja maksumaksjatele paremat teenust pakkuda, kirjutab maksuameti maksukorralduse talituse juhataja.
Eelmisel sügisel viidi läbi soovitusindeksi uuring käibemaksukohustuslaseks registreerimisega seotud kontrollide osas, suvel tehti aga sadat ettevõtjat hõlmav põhjalik telefoniküsitlus nende hulgas, kelle suhtes oli alustatud kontrollimenetlus. Äsja algas veebikeskkonnas käibemaksukohustuslaste registreerimise tööprotsessi järjekordne rahuloluküsitlus.
Ametnike töös võib ette tulla küll eksimusi, sellepärast me klientide tagasisidet nii kõrgelt väärtustamegi – et muuta tööprotsessid tõhusamaks ning panustada arendustegevusse. Abiks on siiski vaid konstruktiivne kriitika.
Väljaütlemised, et ametnikud on kogemusteta ja rumalad, ei ole kuidagi abiks. Seda enam, et see ei vasta tõele. Näiteks tegelevad uute ettevõtete käibemaksukohustuslaseks registreerimise ja vastava kontrolliga põhiliselt maksukorralduse talituse 42 töötajat, kellest vaid 7% on väiksema staažiga kui kolm aastat. Ligi 30 töötajal on kogemust üle kümne aasta, kusjuures julgelt enam kui pooltel talituse töötajatest on töökogemus ka erasektorist. Oma tööd teeme alati kliendi- ja juhtumipõhiselt ning mingit pikka juhendit või kontrollküsimustikku meil selleks ei eksisteeri. Ootame maksumaksjatelt konkreetset tagasisidet, siis saame seda ka oma tegevuses arvestada.
Seotud lood
Maksuamet (MTA) kontrollib pettuste vältimiseks ettevõtluskogemuseta isikuid karmimalt. Maksumaksjate liidu juhatuse liikme Lassse Lehise sõnul on probleem aga pigem rumalates ametnikes.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.