Viru keskuse otsus visata välja Eesti suurima rõivatootja kolm poodi näitab ettevõtte sotsiaalset vastutustundetust ja ebapatriootlikkust, leiab Äripäeva ajakirjanik Kadri Bank.
Jah, kapitalil ei ole rahvust, aga pealinna kesklinna olulisim kaubanduskeskus peaks pidama oma missiooniks ka Eesti rõivatööstuse tutvustamist. Mina ja sina saame oma Montoni pluusid ja Baltmani püksid kätte ka mujalt, aga turist mitte.
Viru keskus võttis Baltika Grupilt enese tutvustamiseks ja müümiseks samahästi kui võimaluse. Kuuest poest, millega Viru keskus enam rendilepingut ei pikendanud, olid kolm Baltika Grupi kauplused, alles jäi vaid Ivo Nikkolo esindus.
Keskus põhjendas otsust vajadusega muuta oma nägu – asemele tulevad kallimad välismaised brändid. Aga miks ei antud Baltikale võimalust kas või ühe pinna peale teha lisaks Ivo Nikkolo kauplusele oma nn eksklusiivsemate toodete poodi? On ju küllalt häid näiteid, kuidas kiirmoebrändid end kallimale sihtgrupile teistmoodi turundavad.
Loomulikult ei saa ükski Eesti ettevõtja taguda ainult seda trummi, et meie oleme kohalikud ja seetõttu tuleb meid poputada hoolimata sellest, millised lepingupartnerid me oleme. Raha on ikka olulisim argument. Siinkohal väitsid aga nii Baltika kui ka Viru keskus, et pretensioone neil teineteisele ei olnud. Lepingut täideti eeskujulikult ja Baltika jaoks oli Viru keskuses asuv Montoni pood üks suurima käibe ja kasumlikkusega kauplus Eestis.
Muidugi on variant, et avalikkusele jäeti midagi rääkimata või ilustati olukorda. Aga praeguste argumentide põhjal jääb arusaamatumaks, miks ei andnud keskus Baltikale võimalust kohandada end Viru uue kontseptsiooni järgi. Seda eriti situatsioonis, kus suur osa turiste, eriti ühepäevaturiste jõuab Tallinnas šopates tõenäoliselt ainult Viru keskusesse ja see on Eesti tootjale üks vähestest võimalustest nendeni jõuda.
Jah, olen minagi kuulnud Eesti inimestelt palju kriitikat nii Baltika toodangu kui ka hinna-kvaliteedi suhte kohta. Aga näiteks minu Rootsi tuttavad – tuletagem meelde, et Stockholm on üks maailma disaini- ja moemekasid – kiitsid siin käies just Montoni ja Mosaici kauplusi. Need jäid neile meelde.
Samal ajal on neid brände, mis Eesti moetööstuse asemel Virusse lisanduvad, täis terve maailm. Minu meelest ongi Viru keskus praegu muutumas pigem just another shopping center’iks kui saavutamas meeldejäävat nägu.
Autor: Kadri Bank, Vilja Kiisler
Seotud lood
Baltika Eesti jaemüügiettevõtte Baltman OÜ juhi Pille Põldsami sõnul on nende jaoks Viru keskuse otsus Montoni poest loobuda kergelt öeldes arusaamatu.
Baltika Eesti jaemüügiettevõtte Baltman OÜ juhi Pille Põldsami sõnul puuduvad objektiivsed põhjused, miks pidi Monton Viru keskusest lahkuma.
Uuendamisjärgus Viru Keskuse teeninduskohtade tänavune esimese kuue kuu käive oli 59 miljonit eurot, mis jäi mullusele tasemele.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.