Alates 2008 algusest on maksukohustuslastel õigus taotleda maksu- ja tolliametilt (MTA) siduvat eelotsust tulevikus sooritatava toimingu või tehingu maksustamise kohta. Kui eelotsuste taotlemise võimalus tekkis, kasutasid maksumaksjad seda innukalt. Sama innukalt teavitas maksuhaldur avalikkust valminud eelotsustest, meenutab advokaat Tanel Molok.
Ind vaibus. Maksuhalduri esialgne innukus eelotsuste kokkuvõtete avaldamisel vaibus kiiresti. 22. aprillil 2009 lõpetas maksuhaldur veebilehel eelotsuste kokkuvõtete avaldamise. Praegu on see rubriik MTA veebilehelt kadunud. Nii on MTA läinud vastuollu maksukorralduse seadusega, mille kohaselt avaldab maksuhaldur üldise tähtsusega toimingute ja taotlustes korduvalt kirjeldatud toimingute maksustamise kohta tehtud eelotsuse kokkuvõtte oma veebilehel.
Eelotsuste regulatsiooni kehtestava seadusemuudatuse seletuskirjas on märgitud, et tehtud eelotsuste kokkuvõtete avalikustamine peaks tagama põhiseaduses sätestatud võrdse kohtlemise põhimõtte täitmise ja maksuõiguse ühtse kohaldamise MTA poolt. Kuna siduvatest eelotsusest ei ole juba aastaid kokkuvõtteid avaldatud, siis ei saa ka öelda, et MTA tegevus aitaks kuidagi kaasa eelnimetatud eesmärkide täitmisele.
Kokkuvõtete avalikustamata jätmisega on täitmata jäänud üks siduva eelotsuse regulatsiooni sisseviimise eesmärke. Peale selle, et maksumaksjad saaksid eelotsusega kindluse enda planeeritavate tehingute maksustamise asjus, on selle teine eesmärk avalikkuse teavitamine. Praeguses olukorras ei saa selle peaeesmärgi täitmisest rääkida, sest siduvate eelotsuste kokkuvõtteid lihtsalt ei avaldata.
Paranemislootus. Viimasel ajal on MTAst tulnud lootustandvaid signaale, et aastaid kestnud tegevusetus on lõppemas ning maksuhalduri veebilehel avaldatakse ka aastatel 2009-2014 antud tähtsaimate eelotsuste kokkuvõtted.
Tahaks ka loota, et maksuamet avalikustab edaspidi jooksvalt kokkuvõtteid üldise tähendusega ja korduvatele küsimustele vastuseid pakkuvatest eelotsustest. See aitaks kaasa nii maksuõiguse ühtse tõlgendamise- ja kohaldamispraktika kujunemisele kui ka õigusselgusele.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.