Turundusteenuse sisseotsmise korral palkab ettevõte enda jaoks tööle terve professionaalide meeskonna, kirjutab Agentuur La Ecwador tegevjuht Heily Aavik.
Ettevõtete lisandväärtuse tõstmiseks tasub ettevõtjatel pöörata rohkem rõhku oskuslikule turundamisele. Kuna selleski valdkonnas valitseb spetsialistide põud, võiks seejuures mõelda outsourcingu peale ehk osta turundusteenust väljastpoolt maja.
Eesti ettevõtete keskmine turunduseelarve on 60 000-150 000 eurot aastas, aga suuremalt jaolt on selle maht palju väiksem. Jagades summa kuude peale, jääb oma teenuse või toote turundamiseks suhteliselt minimaalne summa, mille edukas realiseerimine turundustegevustes nõuab väga häid teadmisi ning oskusi, et tegu oleks ikka investeeringu, mitte kuluga. Tingimata tuleb olla kursis pidevalt areneva, killustuva ja muutuva turuga.
Kvalifitseeritud turundusinimese keskmine netopalk on 1000-1500 eurot. Lisades maksud, teeb see aastaseks palgafondiks ca 30 000 eurot. Võrreldes nüüd turunduseelarvet ja turundustöötaja töötasu, jõuame küsimuse juurde, kas eraldi turundustöötaja palkamine on ikka ettevõte jaoks kuluefektiivne. Mida väiksemad on ettevõtte rahalised ressursid, seda olulisemaks see küsimus muutub.
Turundusteenuse sisseotsmise eeliseks on see, et ettevõte palkab enda jaoks tööle professionaalide meeskonna, kelle koolituskulusid ja motiveerimist ei pea kinni maksma. Samas on professionaalidel kogemused ja teadmised turul toimuvast oluliselt suuremad, kui keskmisel turundusinimesel.
Lisaks on outsourcingu puhul ettevõttel koostööpartner, kes suudab näha laiemat üldpilti ning kes teeb ettepanekuid, kuidas tõsta ettevõtte konkurentsivõimet ja kasumit.
Turundusteenuse outsourcingu puhul pannakse turundusstrateegia koos kliendiga paika vastavalt tema eesmärkidele ning olemasolevatele ressurssidele. Strateegia loomisele järgnevad taktikalised igakuised tegevused, mida saab kuu lõikes tulemustele põhinedes muuta. Müügitulemusi analüüsides on näha, kuhu on mõttekas ressursse suunata, eesmärkide täitmise üheks eelduseks on turundustegevuste õige jaotus.
Lõpptulemuse parimaks mõõdupuuks on ettevõtte paranenud konkurentsivõime ja suurenenud ärikasum.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.