LHV vanemanalüütiku Joonas Joosti sõnul vastas Tallinki käibe- ja kasumilangus panga ootustele ning laevafirma väljavaated neljandas kvartalis tulemusi parandada on väga head.
- Prahtimisele läinud Tallinki reisilaev Silja Euroopa Foto: Raul Mee, Äripäev
Tallink Grupp teatas täna, et vedas kolmandas kvartalis vähem reisijaid ja languses olid ka käive ning kasum. Laevafirma kolmanda kvartali müügitulu oli 262,7 miljonit eurot, mis on 5,7% vähem kui eelmisel aastal samal ajal. Puhaskasum vähenes sama ajaga 17,9%, 36,2 miljonile eurole.
Joosti sõnul vastasid laevafirma tulemused üsna täpselt LHV ootustele. Nimelt olid analüütiku kinnitusel juba ette teada nii Läti-Rootsi liini jätkamine vaid ühe laevaga, hooajaliselt suurenenud konkurents Tallinna ja Helsingi vahel kui ka Silja Symphoni ümberehitus septembris. Suhteliselt nõrgas majanduslikus keskkonnas ning väheneva käibe juures oli ootuspärane ka kasumlikkuse languse jätkumine, lisas ta.
Küsimust tekitavad rangemad kütusenõuded
Positiivse üllatuse valmistas Joosti sõnul oodatust oluliselt suurem tulu laevade prahtimisest. Aastaga kasvasid prahtimistulud pea 59% ehk 5,2 miljoni euro võrra.
„Arvestades oodatust paremaks kujunenud laevade prahtimistulude tõenäolist jätkumist ka neljandas kvartalis, langenud kütusehindasid, Läti-Rootsi liinil ühe laevaga tegutsemisest tulenevat tõhususe kasvu ning mõningast positiivset mõju kahe Soome-Rootsi liini laeva uuendatud kaubanduspindadest ja ka Soome-Rootsi edasilükatud tulumaksu suuremast positiivsest mõjust, tuleb nõustuda juhtkonna hinnanguga, et väljavaated neljanda kvartali tulemusi parandada on väga head,“ märkis Joost.
Samas on analüütiku sõnul jätkuvalt kõige suuremaks küsimärgiks 2015. aasta algusest kehtima hakkavate rangemate kütusenõuetega seonduv ehk kui palju kasvavad kulutused kütusele, milliseks kujuneb turul piletite hinnastamine ning milline on reisijate reaktsioon.
Juhivahetus muudatusi ei too
Teisipäeval avaldatud uudis Tallinki juhivahetusest LHVd ei üllatanud. „Janek Stalmeister on Enn Pandi meeskonnas juba väga pikalt Tallinki juhtkonda kuulunud, mistõttu võiks seda vahetust käsitleda pigem meeskonnasisese põlvkonnavahetusena,“ märkis joost. „Seetõttu ei ole ka alust arvata, et see vahetus tooks kaasa olulisi muudatusi ettevõtte kursis või võtmepersonalis,“ lisas ta.
Tallinki aktsia hind on täna Tallinna börsil tõusnud 0,46%, 0,651 eurole.
Seotud lood
LHV Pank teatas oma värskes analüüsis Tallinki kohta, et laevafirma kolmanda kvartali tulemused olid kooskõlas nende hinnangutega, kuid muret teeb kütusekulu.
Teisipäeva õhtul Tallinki juhatuse esimehe kohalt lahkumisest teatanud Enn Pandil jääb täitmata üks suur unistus – teha Tallinkist Põhja-Euroopa suurim laevafirma. Selle eesmärgi täitmiseks peetud ostuläbirääkimised lõpetas majanduslangus.
Täna kolmanda kvartali majandustulemused avaldanud Viking Line tunnistas, et konkurents on kõva ja Soome majanduse kehv seis ei jäta mõjutamata ka laevafirma tulemusi.
AS Tallink Grupp teatas täna, et vedas kolmandas kvartalis vähem reisijaid ja languses olid ka käive ning kasum.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.