McDonald’si frantsiisivõtjad pole ettevõtte tegutsemisega sugugi rahul, selgub Janney Capital Marketsi küsitlusest, vahendab CNBC.
Frantsiisiomanikud hindasid McDonald'si kuue kuu väljavaadet väga negatiivseks. Janney on teinud küsitlusi juba 11 aastat ning seni pole frantsiisivõtjatelt sedavõrd hävitavat hinnangut saadud.
Küsitluses osalenud frantsiisivõtjad omavad kokku 215 restorani USAs. Nende sõnul suhtlemine McDonald'siga muutunud äärmiselt pingeliseks. Ka see näitaja jõudis rekordmadalate tasemeteni.
„McDonald'si süsteem on katki,“ kirjutas üks vastanutest. „Nad räägivad, kuidas menüüd tahetakse koomale tõmmata, et meie töötajatel oleks kergem. Samas loovad nad uusi tooteid, et müüki suurendada. Langus ning ebaõnnestumised jätkuvad.“
Frantsiisivõtjate masendav väljavaade tuleb ajal, mil McDonald's peab turuosa säilitamiseks palju vaeva nägema. Peamiselt on kiirtoidurestorani kliente enda poole võitnud uued tulijad nagu Chick-fil-A ja Chipotle Mexican Grill.
Kõige rohkem tekitab frantsiisidele muret McDonald'si uus „Your Taste“ platvorm, mis annab kliendile võimaluse enda maitse järgi burgeri koostisosi valida. Edasimüüjate sõnul on sellise muutuse sisseviimine äärmiselt kulukas.
„Me ei saa seda endale lihtsalt lubada. Jääb ära,“ kirjutas üks frantsiisiomanik.
Frantsiisivõtjad ei olnud rahul ka sellega, et McDonald's mitmetes piirkondades palku tõstsid.
Mõned frantsiisivõtjad olid ka positiivselt meelestatud ning teatasid, et viimasel ajal keskkond paranenud ning klientide arv võib tõusma hakata.
McDonald's teatas pärast raporti avaldamist, et väärtustab frantsiisivõtjate tagasisidet ning omab nendega jätkuvalt tugevaid ja toimivaid ärisuhteid.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.