PetroChina möödus just turuväärtuse seisukohast maailma suurimast energiafirmast Exxon Mobil ning hõivas sellega ise maailma suurima energiafirma koha, vahendab Business Insider.
- Exxon Mobil ei ole enam maailma suurim naftafirma Foto: EPA
PetroChina suutis omale esikoha napsata vaatamata sellele, et Exxoni reservid kasvasid 1,5 miljardi barreli võrra. Firma uued reservid asuvad Lääne-Texases Permian Basinis ning Kearl Oil Sands projekti asukohaks on Kanada.
PetroChina peamised tegevuskohad asuvad Hiinas. See ei pruugi keskmise investori jaoks tunduda just kõige atraktiivsem koht, kuid Hiina on tegelikult suuruselt viies naftat tootev riik maailmas.
PetroChina äriplaan näeb ette ettevõtte rolli tugevnemist Hiinas, laiendades samal ajal globaalseid operatsioone eesmärgiga muutuda rahvusvaheliseks ja mõjukaks ettevõtteks.
Kuid PetroChina kasv peab tulenema välismaalt, kuna ettevõtte kodumaine potentsiaal on peaaegu ammendatud. Lõuna-Hiina mere lähistel on avastatud suured maagaasi varad, kuid omandiküsimus Vietnamiga seab selle kasutamisele piirangud ning tõenäoliselt ei saa seda seetõttu pikka aega puutuda. Seega, kui PetroChina peaks kasvama, siis peab firma suurendama oma globaalset haaret.
Kuulduste kohaselt plaanib aga ExxonMobil üle võtta BP. Kuigi see on hetkel veel spekulatsiooni tasemel, saaks Exxonist seejärel taas maailma suurim energiafirma. BP on hetkel suuruselt 6. energiafirma maailmas.
Üldiselt aga tundub, et mis ka ei juhtuks, on ExxonMobilil paremad võimalused esipositsiooni tagasivõitmiseks. Samas peab kaaluma mitmeid faktoreid, kuna PetroChina on jätkuvalt arenev ettevõte, mistõttu võivad need kaks hiidu esikoha pärast veel pikalt võidelda.
Seotud lood
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Viimased uudised
Airbnb majutajat tabas ehmatus
Kui ütleme “ei”, peame ütlema “miks”
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele