Apple on saanud oma uute toodete – nutikella, muusikateenuste, televisiooni ja väidetava auto ehitamisega palju tähelepanu. Ettevõte sõltub aga jätkuvalt iPhone’ide müügist, kirjutab Bloomberg.
- Apple sõltub järjest rohkem iPhone'ide müügist. Foto: EPA
Alates sellest, mil
iPhone 2007. aastal turule tuli, pole
Apple kunagi nii suurt osa müügist saanud just oma nutitelefonidest, vaatamata sellele, et turule on toodud mitmeid uusi tooteid. iPhone saab olema ka 9. septembril toimuva Apple’i ürituse põhiteemaks – tegevjuht
Tim Cook esitleb uusi iPhone’i mudeleid.
Uute mobiilide disain saab olema iPhone 6 ja iPhone 6 plusiga sarnane. Telefonidel on parem kaamera, kiirem protsessor ja uus puutetundlik ekraan, mis arvestab ka puutetugevust. Puutetugevusega saab erinevaid funktsioone kasutada.
Koos iPhone’iga tahab ettevõte avaldada ka Apple TV uuenduse, mille abil saab kasutada televiisori kaudu ka erinevaid rakendusi ja mänge, mis on teiste ettevõtete loodud, selgub asjaga kursis olevatelt inimestelt lekitatud infost. Samuti oodatakse suurema ekraaniga iPadi. Apple keeldus kommentaare jagamast.
iPhone muutub järjest tähtsamaks
Vaatamata sellele, et ettevõte proovib ka teisi tooteid nähtavaks teha, muutuvad iPhone’id Apple’i jaoks järjest tähtsamaks. Telefonide müük kasvab, aga näiteks iPadide müük kahaneb. Apple Watch on aga alles noor nišitoode, mis peab ennast veel tõestama.
- Apple'i käibekasv sõltub järjest rohkem iPhone'ide müügist. Foto: Bloomberg
Käibe domineerimine tähendab, et panused Cooki jaoks tõusevad, sest iPhone’ide müük peab ka edaspidi hea olema, et ettevõte kasvaks. Apple’i aktsia on viimastel kuudel langenud. Tõsi, suuresti üldise turulanguse tõttu. Kardetakse, et maailmamajanduse kasv tuleb oodatust nõrgem. Peamiselt muretsetakse Apple’i puhul Hiina müügi pärast. Alates juulist on ettevõtte aktsia langenud 14 protsenti, kui Apple teatas iPhone’ide müügiprognoosist, mis ei vastanud analüütikute ootustele.
Telefone müüakse tohutult
See on dilemma, mis oleks meeldiv ükskõik millisele tegevjuhile – iPhone tekitas Apple’ile eelmisel majandusaastal 102 miljardi dollari suuruse käibe. See on rohkem kui
Google’i,
Facebooki ja
Twitteri käive kokku.
Et aru saada, kui suureks on iPhone’i äri paisunud, võib võrrelda seda autoturuga, kuhu Apple’il on huvi siseneda. Riskikapitalifirma Andreesen Horowitzi analüütik Benedict Evansi andmetel on kõrge kvaliteediga autode turu käive aastas 220 miljardit dollarit. Taoliste autotootjate hulka kuuluvad
Mercedes-Benz,
BMW,
Audi ja
Lexus. „Võrdluseks: iPhone’ide müügikäive on olnud viimase 12 kuu jooksul 146,6 miljardit dollarit.“
Seotud lood
Ühelt kõigi aegade legendaarsemalt firmajuhilt Steve Jobsilt ohjad üle võtnud Tim Cookil täitus ametis viis aastat.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.