• OMX Baltic−0,12%269,23
  • OMX Riga−0,08%874,68
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,2
  • OMX Vilnius−0,05%1 041,97
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,41%8 295,66
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,18
  • OMX Baltic−0,12%269,23
  • OMX Riga−0,08%874,68
  • OMX Tallinn−0,34%1 717,2
  • OMX Vilnius−0,05%1 041,97
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,41%8 295,66
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,18
  • 07.10.15, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota plaanib kiirteedel ise sõitvat autot juba 2020. aastaks

Jaapani autotootja Toyota, kes on isesõitvate autode suhtes üles näidanud suurt skepsist, teatas nüüd, et plaanib isesõitva auto teedele vurama saada juba 2020. aastaks, kirjutab Financial Times.
Toyota
  • Toyota Foto: epa
Toyota plaanib turule tuua autod, mis suudavad ise kiirteedel sõita ning ka ühe nupuvajutusega sõidurada vahetada. Ettevõte tutvustas ajakirjanikele oma plaani Lexus GSi näitel: auto suutis kohaneda liiklusega ning sensorite ja kaamerate abil kiirteel sõitmisega hakkama saada.
„Me oleme tegelikult selle tehnoloogia kallal töötanud juba aastast 1990. Meil on teiste ees selge edumaa ning me töötame edasi, et see edu veelgi suurem oleks,“ kommenteeris Toyota ohutustehnoloogia juht Moritaka Yoshida.
Toyota teade isesõitva auto arendamisest tuleb ajal, mil üha levib kuuldus, et Jaapani autotootjad jäävad Silicon Valley autorevolutsioonist kõrvale. Toyota palkas hiljaaegu oma ridadesse robootikaeksperdi Gill Pratti.
Hoolimata sellest, et auto peaks olema isesõitev, on Toyota siiski öelnud, et nende plaani kohaselt pole auto siiski täielikult iseseisev, vaid juht ning sõiduk töötavad meeskonnana. Selle eesmärk on vähendada liiklusõnnetuste riski. 

Seotud lood

Börsiuudised
  • 07.01.16, 23:01
Miks varsti ei oma keegi enam ühtegi autot
Isesõitvad autod on tulekul ja see pole kellegi jaoks enam eriline uudis. Vähem on aga räägitud sellest, kuidas isesõitvad autod muudavad kogu autotööstust ja ühiskonda, milles me elame. Peamine tulemus on see, et umbes 25 aasta pärast ei oma enam keegi autot.
Börsiuudised
  • 03.03.16, 10:00
Toyota võitleb 10 miljoni auto needusega
Kõik maailma suurimad autotootjad on sattunud raskustesse, kui nende aastatoodang on ületanud 10 miljoni auto piiri. Toyota juhil on plaan, kuidas valutult edasi liikuda.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 12:00
Kodukontor talvekuudel: Kuidas tagada produktiivsus ja heaolu?
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele