Täna avaldatud majandustulemustest selgub, et Soome õlletootjale Olvi kuuluva A. Le Coqi müügimaht kasvas IV kvartalis aastatagusega võrreldes 0,6%, 27,1 miljonile liitrile.
- A. Le Coq Foto: Andras Kralla
Ärikasum paranes muutumatuna püsinud käibe (16,3 mln eurot) juures 42,5% ning oli IV kvartalis 3,3 miljonit eurot.
Aruandes märgitakse, et A. Le Coqi kasumlikkus on endiselt kõrge ja Tartu tehas hoiab Eesti karastusjookide turul ikka veel juhtpositsiooni, olgugi et turu üldise kahanemise tõttu eeskätt jaheda ilma pärast suveperioodil langes müügimaht 2015. aastal 5,8% ja moodustas 123,9 miljonit liitrit. A. Le Coqi käive langes 6%, 75,8 miljonile eurole, ning ärikasum 3,6%, 15,9 miljonile eurole.
Olvi käive ja kasum kahanesid 2015. aasta lõikes, kuid IV kvartalis pöördus kontsern aastatagusega võrreldes kasvule. Kontsern tervikuna hindab oma kasumlikkust 2015. aastal jätkuvalt heaks. Rahavood äritegevusest kasvasid oluliselt ja bilanss tugevnes veelgi.
Kogu kontserni müügimaht oli IV kvartalis 127,8 miljonit liitrit (kasv 2014. aasta viimase kvartaliga võrreldes 0,5%) ja kogu aasta peale 579,9 miljonit liitrit (kasv 0,6%), mis on kontserni kõigi aegade kõrgeim näitaja. Käive kasvas IV kvartalis 3,8% ning oli 68,8 miljonit eurot, terve aasta käive kahanes 3,2%, 310,5 miljonile eurole. Ärikasum kasvas IV kvartalis 40,6% ja oli 6,3 miljonit eurot, aasta lõikes vähenes 6,9%, 38,2 miljonile eurole. Puhaskasumi vastavad näitajad olid 5 miljonit eurot (+38,3%) ja 22,2 miljonit eurot (-32,8%).
Puhaskasumi languse 2015. aastal tingis 10,5 miljoni euro suurune kahju valuutakursilt Valgevenes.
2016. aastaks prognoosib Olvi käibe ja müügimahu mõningast kasvu. Ärikasum jääb kontserni ootuste kohaselt 2015. aastaga võrreldes samaks või kasvab pisut.
Juhtkond tegi ettepaneku maksta majandusaasta eest dividendi 70 senti aktsia kohta. Olvi aktsia on täna Helsingi börsil tõusnud 3,57% ja kaupleb 21,75 eurol.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.