Eestis arutatakse veel niinimetatud suhkrumaksu kehtestamise üle, kuid Mehhiko tegi otsuse juba 2014. aastal ära. Nüüd kirjutab New York Times, et maksu tõttu on karastusjookide tarbimine juba teist aastat järjest kahanenud.
Mehhiko kehtestas maksu suhkruga magustatud jookidele: mahladele, teejookidele ja karastusjookidele. Kolmapäeval avaldati Mehhiko linnades tehtud uuring, mille järgi langes karastusjookide tarbimine 2014. aastal möödunud aastaga võrreldes 5,5% ning 2015. aastal (taas 2013. aastaga võrreldes) 9,7%. Kõige rohkem vähenes tarbimine vaesemate mehhiklaste seas.
See tuleb halva uudisena karastusjookide tootjatele, sest New York Timesi andmetel polnud siiamaani selge, kas niinimetatud suhkrumaksust on tarbimise mõjutamisel kasu või mitte.
Rahvusvaheline Jookide Liitude nõukogu pole hinnanguga nõus
Rahvusvaheline Jookide Liidu nõukogu (ICBA) kritiseeris uuringu tulemusi, viidates kogu Mehhikos andmetele, mille järgi on suhkrujookide müük 2016. aastal hoopis kasvanud.
"Eelnevad uuringuid näitavad, et 2014. aastal kaasnes maksuga vähem kui kuue kalori alanemine päevases toitumises, mis ületas samas 3000 kalor piiri, kuid see tõi kaasa tegeliku majandusliku mõju perekondadele, kes seda endale vähem lubada saavad," seisab pöördumises.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.