• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 28.04.17, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Air Berlin põletas miljardi

Warren Buffett on lennufirmade aktsiatesse skeptiliselt suhtunud. Vähemalt Saksamaa lennufirma Air Berlini puhul võitis seni see, kes väärtpabereid ei soetanud.
Air Berlin põletas miljardi
  • Foto: Reuters/Scanpix
Air Berlin jäi mullu Handelsblatti andmetel 782 miljoni euroga miinusesse. Aasta enne oli miinus pool miljardit. Selle teeb valusamaks asjaolu, et käive langes sama ajaga 4,08 miljardit 3,79 miljardile eurole ning viimati oli lennukontsern plussis 2008. aastal.
Alates veebruarist juhib kontserni Thomas Winkelmann, kes aitas Lufthansal odavamat Germanwingsi üles ehitada, kuid Handelsblatti analüütikud näivad olevat skeptilised. Ettevõte ise kinnitab küll, et tal on piisavalt likviidsust ja jõudu, et vajalikku restruktureerimisi teha, kuid aktsionäride usk näib olevat sakslased maha jätnud.
Aastaga on Air Berlini aktsia langenud napilt viiekümnele sendile, mis tähendab 27protsendist miinust. Kolme aasta graafikut vaadates on olukord veelgi nutusem – aktsia tegi 67protsendise kukkumise.
Air Berlini tulevikule lisab riski asjaolu, et 29 protsenti tema aktsiatest kuulub Ühendemiraatide lennufirmale Etihad. Sellest ajast alates on Etihadi omanikud, kes on Handelsblatti andmetel Abu Dhabi valitsejaperekond, sakslasi ligi pooleteisemiljardise rahasüstiga turgutanud. Kuid nüüd on Handelsblatti andmetel tekkinud võimalus, et araablased tahavad kallist investeeringust lõplikult loobuda. Üks pretsedent selleks Euroopas juba on: Etihadil oli ka suur osalus Alitalia lennufirmas, kus investeering end samuti ära ei tasunud. Sellest ajast alates vaagub Alitalia hinge.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele