Värskelt ilmunud raamatu „360° mudel tööandja brändingus“ autorid Evelin Org ja Olesija Saue tutvustavad saates „Äripäeva raamatuklubi“ lähemalt, mis on tööandja bränding, miks sellega peaksid tegelema kõik ettevõtted mis tahes sektorist ja kuidas see viib ettevõtte tulemuslikkuse ja töötajate rahulolu järgmisele tasandile.
- Pildil vasakult Eva Kinkar ja Evelin Org Foto: Andres Laanem
Laias maailmas on tööandja bränding teemana juba pikemat aega tuntud, samas Eestis on see uus suundumus alles hoogu võtmas. Kohalike ettevõtete ja asutuste seas on valdkonna pioneerid ja koolitajad Evelin Org ja Olesija Saue, kes on teemaga tegelenud ligi kümme aastat. Nende kogemuse põhjal on igasugune brändingutegevus viimastel aastatel tohutus tõusutrendis – edulugusid on palju, näiteid on erinevaid ja neid on palju –, samas on veel arenguruumi teadlikkuse tõstmisel, juhtide kaasamisel ja ka tööelu mõtestamisel.
Saatekülalised avavad tööandja brändingu teemat mitmekülgselt ja arutlevad, miks peaks tegelema digitaalse kuvandiga, kes võiks olla hea brändisaadik, missuguseid kulusid aitab tugev bränding kokku hoida ja millest brändi kujundamisel peale hakata. Tuuakse ka inspiratsiooninäiteid ettevõtetest, keda selles vallas eeskujuks võtta. Saadet juhib Eva Kinkar.
Majanduslangusest väljub võitjana tugev bränd
Seotud lood
Olukorras, kus tiimid on surve all, eesmärgid kõrged ja ressursid piiratud, on lihtne näha, kuidas töötajate motivatsioon ja tulemuslikkus võivad langeda. Juhtidel tuleb leida viise, kuidas tõsta meeskonna kaasatust, jagada vastutust ja samal ajal säilitada positiivne töökeskkond.
Ettevõttesse väga heade inimeste meelitamine on suuresti seotud brändinguga. Kahjuks tegeletakse brändiga tihti vaid linnukese pärast või jäädakse valesse kohta kinni, toob saates “Juhtimisaudit” välja värbamisagentuuri Smartful Growth asutaja Helen Pärli.
Uudiseid lugedes jääb silma, et olude sunnil on sel sügisel paljudel ettevõtetel käsil koondamised. On nii neid, kes lõpetavad äritegevuse täielikult, kui ka neid, kellel plaanis teatud hulga inimeste arvu vähendamine.
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.