Eestiga seotud eelmise aasta üks kuumemaid USA tehnoloogiasektori IPOsid Twilio kaotas mai alguses kehvade majandustulemuste järel suure osa oma turuväärtusest. Kas kasvulugu on nüüd läbi või on just praegu tegu suurepärase hetkega osta odavalt head firmat?
- Twilio tegevjuht Jeff Lawson on hiljutiste aktsiaostudega kinnitanud enda usku firmasse. Foto: EPA
Käesolev aasta ja eelkõige maikuu pole olnud pilveülest telekomiplatvormi pakkuvale Twiliole kerge. Firma avalikustas 2. mail esimese kvartali majandustulemused ja kuigi firma kasum ja käive ületasid analüütikute keskmisi prognoose, siis Twilio kaotas ligi miljard dollarit oma turuväärtusest.
Võiks eeldada, et häda seisnes selles, et teise kvartali ning terve majandusaasta kasumi- ja käibeprognoosid osutusid natukene kehvemaks kui analüütikud prognoosisid. Twilio prognoosib, et nende teise kvartali käive jääb 85,5 ja 87,5 miljoni dollari vahele ning kahjum tuleb vahemikus 11 kuni 10 senti aktsia kohta. Analüütikute prognoos tol hetkel oli käibeks 87,6 miljonit ning kahjumiks 8 senti aktsia kohta.
Enamik teist ilmselt imestab, kuidas käibe prognoosile 0,1 miljoni dollariga ja kahjumi prognoosile 2 sendiga alla jäämine koos marginaalse halvenemisega terve majandusaasta prognoosides saab ära pühkida üle veerandi firma väärtusest? Kuid numbritest suurem põhjus seisnes selles, et Twilio sõnul on hakanud nende suurim klient kasutama konkureeriva firma teenuseid ja arendab firmasiseseid lahendusi ise juurde. Kes on Twilio suurim klient? Sõidujagamisteenuseid pakkuv maailma kalleim idufirma Uber.
Just Uberi nimi ja selle suhteline olulisus Twilio majandustulemustes pani investorid täielikult paanitsema ning aktsia sukeldus. Uber on endiselt Twiliole oluline klient. Eelmise aasta neljandas kvartalis teenis Twilio 17% oma käibest Uberilt, kuid esimeses kvartalis vähenes see juba 12% peale. Juhtkond eeldab selle numbri jätkuvat kahanemist.
Analüütikud on optimistlikud
Terve aasta peale alandas Twilio käibeprognoosi kõigest 9 miljoni dollari võrra, mis prognoositavast 362 miljonist moodustab kõigest 2,5%. Prognoosi alandamisele vaatamata kasvaks Twilio käive terve majandusaasta peale üle 50% ning firmal on juba praegu umbes 41 000 aktiivset klienti, omades aasta tagasi veel veidi alla 29 000 kliendi.
Isegi kui investorid on Twiliot hüljanud, siis analüütikud on endiselt optimistlikud firma väljavaadete osas. Canaccord Genuity analüütik Richard Davis kirjutas kliendkirjas, et tema hinnangul on Twilio osas tekkinud narratiiv täielikult vale, mis väidab, et vaatamata kümme aastat arendatud tehnoloogiale on nende tarkvaral tagasihoidlik väärtus ja on kergesti väljavahetatav.
Davise sõnul on paljud portfellihaldurid öelnud talle, et Twilio väärtus on peaaegu nullilähedane ning nende tarkvara on niivõrd sarnane teistele, et konkurentidel saab olema väga lihtne varastada kliente vasemalt ja paremalt.
Davise tiim sellega ei nõustu ning tema sõnul on tavapärane, et investorid kaotavad usu ettevõtetes, mis loovad uut valdkonda. Ta võrdles Twiliot firmadega nagu Salesforce, Ultimate Software, Microsoft ja Adobe. Davise sõnutsi oli kõigil neil firmadel pärast börsidebüüti märkimisväärne langus, kestes kohati mitu aastat järjest.
Uberile sarnase sündmuse kordumise risk on minimaalne
“Praegu on veel liialt vara võrrelda Twiliot nende firmadega, kuid meie kogemus ütleb, et investorid pagevad tarkvarafirmadest enam kui fundamentaalnäitajad soovitavad,” lisas Canaccordi analüütik.
Oppenheimeri analüütik Ittai Kidron oli samuti optimistlik. “Kuigi Uberi uudis oli pettumus, siis me usume, et sarnase stsenaariumi kordumise risk on minimaalne. Kliendiandmed kinnitavad Twilio populaarsust ja laienemist, mis peaks toetama jätkusuutlikku kasvu,” kirjutas Kidron.
William Blairi analüütik Bhavan Suri sõnul on Twilio aktsia praegu aktiivselt hinnatud. “Me usume, et Twilio valuatsioon on praegusel tasemel atraktiivne, kuna firma lõikab kasu sektori dünaamikast ning tugevast ärimudelist, mis pakub teistsuguseid kasvuvektoreid võrreldes tavapärase SaaS (tarkvara teenusena - toim.) mudeliga,” märkis Suri. Nii Oppenheimer kui William Blair säilitasid enda ostusoovitused Twilio aktsiale.
Ma ei saa kuidagi vastu vaielda analüütikutele. Twilio tõepoolest paistab praegu atraktiivsel hinnatasemel oleva aktsiana. Nende tugev kasv jätkub ning Uberi osakaalu vähenemine käibes võib võtta ka positiivse uudisena. Kas see oleks siis parem olnud, kui Uberi osakaal Twilio käibest oleks tõusnud veerandi või kolmandikuni ja oleks muutnud Twilio veelgi enam sõltuvaks ühest ettevõttest?
Peab olema närvi ja aega
Muide, kes luges Twilio IPO prospekti läinud aastal, siis seal oli spetsiaalselt välja toodud võimaliku riskina suurte klientide tugev osakaal käibest. Toona oli Twilio suurim klient Facebookile kuuluv WhatsApp, mis moodustas 15% Twilio käibest. Selle riski tõin ma ka eelmine aasta välja, kui
Twilio asus leevendama USA IPO-põuda. Nüüd on Twiliol hea võimalus hajutada enda kliendiportfelli, mis niigi sisaldab väga tuntud nimesid nagu Facebook, Netflix, Twitter ja eespool mainitud Salesforce.
Twilio osas lisab mulle ka kindlust fakt, et insaiderid on kasutanud hiljutist hinnasula enda positsiooni suurendamiseks. Tegevjuht Jeff Lawson ostis mai keskel 100 000 aktsiat keskmise hinnaga 23,43 dollarit ning nõukogu liige Jim McGeever soetas 10 000 aktsiat keskmise hinnaga 23,19 dollarit. Need on sammud, mis lisavad firma aktsionäridele enesekindlust.
Investorile, kel on piisavalt närvi ja aega hoida Twilio aktsiaid, siis Twilio võib olla praegu väga hea investeering. Nende tehnoloogia ja kasvu juures on 2,26 miljardi dollariline turuväärtus selgelt liiga väike, eriti kui arvesse võtta, milliseid ulmelisi kordajaid on teiste tehnoloogaifirmade investorid nõus alla neelama.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.