• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,09
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,09
  • 09.06.17, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rehvitootjaid ootab ees hämmastav tulevik

Läinud nädalal avalikustas Morgan Stanley analüüsi isesõitvate autode mõjust autotööstuse teinekord ära unustatud osale ehk rehvitootjatele. Investeerimispanga sõnul on tulevik enam kui helge rehvhitootjatele nagu Goodyear ja teised.
Goodyear on rehvitootjatest, mis peaks isesõitvate autode tulekuga kõvasti võitma.
  • Goodyear on rehvitootjatest, mis peaks isesõitvate autode tulekuga kõvasti võitma. Foto: EPA
Analüüs oli sedavõrd positiivne Goodyeari väljavaadete osas, et aktsia tõusis päevaga 5% ning oli kolmapäevase seisuga nädalaga rallinud lausa 10%. Morgan Stanley analüütik Adam Jonas oma tiimiga otsustas tõsta rehvifirma aktsia hinnasihti 24 dollari pealt 52 dollarini ning prognoosib prisket kasumite kasvu.
Kuid millest tulenes selline tugev optimism haru vastu, mis peaks suhteliselt üksluine ja stabiilne olema? Analüütiku sõnul toob isesõitvate autode revolutsioon kaasa läbitud kilomeetrite mitmekordistumise ja see tähendab senisest märgatavalt enam rehvivahetusi.
Praeguse seisuga valmistab kaheksa erinevat firmat ette toomaks järgmise viie aasta jooksul turule isesõitev auto. Prognooside kohaselt muudab see autotööstust märgatavalt. Praegu omatakse autosid ning nende kasutusmäär on suhteliselt madal - keskmine ameeriklane sõidab aastas umbes 16 000 kilomeetrit.
Isesõitvad autod toovad kaasa omanduse kadumise ja sõiduteenuste pakkumise laial skaalal, mis Morgan Stanley analüütikute hinnangul viib ühe auto aastas läbitava kilomeetrite arvu 75 000 ja 150 000 vahele. Nende sõnul on praegu ühe miili läbimise hind dollar ja isesõitvad autod võivad selle viia kuni 20 sendini. See võib omakorda panna inimesi eelistama autosid teistele alternatiivsetele transpordivahenditele nagu näiteks ühistransport.
 
Kilometraaž mitmekordistub
Morgan Stanley analüütikute sõnul toob isesõitvate autode revolutsioon kaasa maailmas läbitava kilometraaži kahekordistumise aastaks 2030. Aastal 2040 läbitakse maailmas kolm korda nii palju kilomeetreid kui praegu. Seetõttu prognoosivad nad, et rehvide nõudlus võib hakata ületama tootmist ja tekivad n-ö pudelikaelad tootmisahelas.
Kõige paremini hakkavad tulevikus hakkama saama rehvitootjad, kellel on suur ja lai poodide võrgustik nagu Goodyearil Ameerika Ühendriikides. Neil firmadel saab olema kõrgel tasemel tootedisain, tarnevõrgustik ja teenindus, kuid tootmine on allhangitud.
Ja ühtäkki on Goodyear paljudele analüütikutele meeldima hakanud. Finantskriisi järel on firma märkimisväärselt alandanud kulusid, vähendanud madala marginaaliga rehvide osakaalu enda tooteportfellis ning investeerinud modernsesse rehvide tellimissüsteemi ja teenindusse. 
Kuigi USA uute automüügiturg on tõenäoliselt oma tipu saavutanud ja on kahanemas, siis Goodyear teenib enamuse enda rahast rehvivahetustest ning suurema diameetriga rehvide müügist. Suuremad autod suuremate ratastega on praegu üle maailma moes ja see aitab firmadel nagu Goodyear rohkem raha teenida.
 
 
Lendavad autod kujutavad ohtu
Morgan Stanley on Goodyeari osas igatahes optimistlik. 52-dollariline hinnasiht viitab ligi 50% tõusupotentsiaalile kolmapäevase hinnataseme pealt. Morgan Stanley prognooside kohaselt kasvab Goodyeari kasum järgmisel aastal 12%, 2019. aastal 25% ning 2020% aastal lausa 49%.
Selline kasumi kasv paneb tõesti silmi imestusest sügama. Goodyeari aktsia on juba praegu odav. Firma ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 6,9 ja kui kasum peaks Morgan Stanley prognoositud mahus kasvama, siis aktsia hind peab järgnema. Seal ei ole lihtsalt mingit muud võimalust.
Goodyeari aktsiat katvast 10 analüütikust seitse soovitavad seda osta, kaks hoida ning vaid üks müüa. Morgan Stanley määratud hinnasiht on seni kõrgeim, madalaim on 36 dollarit ning keskmine on 41,5 dollarit ehk 18% kõrgemal kolmapäevasest sulgemishinnast.
Morgan Stanley analüüs resoneerus üle kogu maailma, viies erinevate rehvitootjate aktsiaid kõrgemale. Jaapanis suutis Bridgestone tänu sellele lõpetada viiepäevase languse ning tõusta 1,6%. Prantsusmaal kallines Michelini aktsia 1,8%.
Huvitaval kombel on ka siiski üks võimalik ohustaja isesõitvate autode revolutsioonile ja rehvifirmade ilusale tulevikule - lendavad autod. Kui need peaksid populaarsust koguma, siis võivad hakata rehvitootjaid ohustama. Rehvitootjate õnneks on isesõitvad autod palju lähemal reaalsusele kui lendavad autod.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele