• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,24%39 130,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,23
  • EUR/RUB0,00%104,1
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,24%39 130,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,23
  • EUR/RUB0,00%104,1
  • 16.10.17, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PRFoods: Eestis väiksem käive, aga maailmaturg on lahti

Kuigi peamiselt tuli PRFoodsi käibe kasv kolmandas kvartalis ülesostetud Soome ja Šoti firmade mõjul, siis ka senine äri tegi tugeva kasvu.
PRFoodsi kala.
  • PRFoodsi kala. Foto: PRFoods.
Laias laastus võib öelda, et kahe Briti ning ühe Soome firma ostuga sel  suvel paisutas PRFoods oma kvartalikäibe vaat et kahekordseks. Nimelt teatas PRFoods oma kolmanda kvartali aruandes, et kontserni käive kasvas tänu uute ettevõtete lisandumisele mullusega võrreldes 72,1 protsenti ehk 7,6 miljoni euro võrra 18,1 miljoni euroni. Võrreldav käive kasvas 9 protsenti ehk miljoni euro võrra.
„PRFoods on kolmanda kvartali müügituluga rahul,“ teatas ettevõtte juht Indrek Kasela börsiteates. Paraku puudusid aruandest kasuminumbrid, mis lubaksid ettevõtte arengust parema ülevaate saada.
Käibekasvu kohta nentis ettevõte, et võrreldav käibe kasv on tulnud suuremalt jaolt toodete lõpphinna kallinemise tõttu. Tooraine hinnad on juba aasta algusest hoo sisse saanud ja nüüd tulid ka lõpptoodete hinnad järele, kirjeldas ettevõte protsessi. „Lõhe hind on hakanud langema, mis loodetavasti tõstab meie kasumlikkust neljandas kvartalis. Vikerforelli hind on samuti hakanud langema,“ ütles Kasela. Samal ajal nentis ta, et kontsern peab säilitama ettevaatlikkuse: kuigi globaalne nõudlus kala järele kasvab, mõjutab ettevõtte käekäiku toorainehindade volatiilsus.
Suvine ost tõi käibekasvu
Suvel ostis PRFoods väikese vahega Suurbritannia ettevõtted John Ross Jr., Coln Valley ja Soome Trio Tradingu. Ostud finantseeriti suuremalt jaolt pangalaenuga. See tõi PRFoodsile parema ligipääsu välisturgudele ja kolmandas kvartalis 6,6 miljonit eurot lisakäivet.
9 kuu käive kasvas 11,2 miljoni euro ehk 36,8% võrra võrreldes 2016. aasta 9 kuuga. Võrreldav käive kasvas samal perioodil 4,6 miljonit eurot ehk 15,0%. Koguseliselt kasvas käive 9 kuuga 6,6% ehk 307 tonni võrreldes eelmise aastaga, saavutades taseme 4 988 tonni.
„Võrreldav käive langes 9,8% ehk 457 tonni. PRFoods tegeleb järjepidevalt madalamarginaalsete toodete eemaldamisega tootmisportfellist, mistõttu on käibe langus tonnides taotluslik,“ selgitas Kasela. Kontsern tõi välja, et kui ettevõtted oleksid aasta algusest kontsernis koos olnud, ulatunuks ühine üheksa kuu käive 70,6 miljoni euroni.
Suitsukala veab kasvu
Suurim käibe kasv 7,7 miljonit eurot ehk 67,9% tuli võrdluses eelmise aastaga kuum- ja külmsuitsutatud toodete grupist. Ka võrreldav käive kasvas selles segmendis kõige enam ehk 3,5 miljoni euro ja 30,4% võrra. Käive kasvas ka kala ja kalafilee tootegrupis 2,2 miljonit eurot ehk 15,2% ning muude kalatoodete grupis 1,2 miljonit eurot ehk 23,8%. Võrreldav käibekasv oli ning kala ja kalafilee grupis 0,2 miljonit eurot ehk 1,1% ja muude kalatoodete grupis 1,0 miljonit eurot ehk 19,8%.
Kliendi segmentidest lähtuvalt kasvas aasta esimese 9 kuu müügikäive enim HoReCa sektoris 4,1 miljoni euro ehk 41,5% võrra. Jaeturu sektoris kasvas käive 3,3 miljonit eurot ehk 22,6% ning hulgimüügi sektoris 3,8 miljonit eurot ehk 64,7%. Võrreldav käive kasvas HoReCa sektoris 2,8 miljoni euro ehk 27,7%, jaeturu sektoris 1,7 miljoni euro ehk 11,8% ning hulgimüügi sektoris 0,1 miljoni euro ehk 2,1% võrra.
Sünergiat on veel vara loota
Käibe kasv on küllatki ootuspärane, tuleb toodete kõrgemast hinnatasemest ja suvel omandatud ettevõtetest. Oleks oodanud ühekordsemat positiivset üllatust kasumlikkuses seoses lõhe hinnalangusega viimastel kuudel. Juhatus II kvartali aruandes andis lootust, et aasta teises pooles kasumlikkus paraneb. Praeguses müügikäibe uudises on seda kommenteeritud nii: "Lõhe hind on hakanud langema, mis loodetavasti tõstab meie kasumlikkust 4. kvartalis."
Raske on kõrvalseisjana arvata, kas tegu on teatava pettumusega ja poed suutsid PRFoodsi sundida lõhetoodete hindu kiirelt tooraine hinnalangusega kaasa alandama või hinnalanguse positiivne mõju pidigi jääma rohkem viimasesse kvartalisse. Praegu on veel vara ostetud ettevõtetega olulist sünergiat loota kolmanda kvartali kasumiaruandest, aga järgmise aasta-kahe jooksul ootaks küll jätkusuutlikumat marginaalide paranemist.
Madis Müür
PRFoodsi aktsionär
Soome kasvab, Eestist tagasilöök
Soome käive kasvas aasta esimesel 9 kuul 7,2 miljonit eurot, ehk 28,6%. Soome käibe osakaal moodustas kogukäibest 77,8%, kahanedes võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga kokku 4,9 protsendipunkti – muutus tuli eelkõige Suurbritannia ettevõtete ja nende käibe lisandumise läbi. Suurbritannia tõusis seega PRFoodsi põhiturgude sekka ning sealt lisandus kontserni kukrusse 3,2 miljonit eurot käivet. Muude riikide 9 kuu käive on 1,0 miljoni euro võrra ning käibe osakaal kasvas 1,0 protsendipunkti võrra.
Ainsana vähenes käive Eestis: 0,3 miljoni euro ehk 7,4 protsendipunkti võrra.
Aktsial hoog sees
PRFoodsi aktsia hakkas suvel ülevõtu-uudsite peale rallima ning pikalt allpool 0,4 euro taset kaubelnud aktsia on tänaseks jõudnud 0,56 euro juurde. Järgmise aasta aktsionäride koosolekul lubas Indrek Kasela võtta teemaks ka dividendipoliitika. Uudise peale tõusis PRFoodsi aktsia reedesel kauplemispäeval 2,5 protsenti.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele