• OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,00%5 983,99
  • DOW 300,00%43 910,98
  • Nasdaq −0,09%19 281,4
  • FTSE 100−0,04%8 022,83
  • Nikkei 225−1,66%38 721,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,76
  • OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,00%5 983,99
  • DOW 300,00%43 910,98
  • Nasdaq −0,09%19 281,4
  • FTSE 100−0,04%8 022,83
  • Nikkei 225−1,66%38 721,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,76
  • 18.02.18, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas sakslased loobuvad tõesti Mercedesest ja BMWst?

Kuigi Saksa autokultuur on väga pika ajalooga ning võiks eeldada, et sakslased ei loobu sisepõlemismootoriga Mercedestest, BMWdest ja Porschedest iial, tundub minevat teisiti.
BMW
  • BMW Foto: EPA
Kõik märgid näitavad, et sel aastal saab Saksamaast maailma suuruselt kolmas elektri- ja hübriidautode turg. Sealjuures möödub Saksamaa Euroopa pikaaegsest liidrist Norrast. Võib arvata, et kohaliku autohiiu Volkswageni diisli-skandaal lisas trendile vähemalt natukenegi vunki juurde.
 
Laadimisvõrgustiku laienemine
Peamine põhjus, miks Saksamaal üha enam elektriautode ja hübriididega sõidetakse, on kiiresti laienev laadimisvõrgustik. Kui aastaid tagasi oli laadimispunktide vähesus üks põhilisi argumente, miks inimesed endale elektriautot soetada ei julgenud, on see probleem nüüd suuresti lahenenud. Näiteks on Saksamaal laadimisvõrgustik viis korda tihedam kui USAs. Statistikaportaali Statista andmeil on Saksamaal 8515 laadimispunkti.
Münchenis elav ning iga päev BMW i3-ga ringi vurav Julia Peglow ütles Bloombergile antud intervjuus, et kuna laadimiskohti on kerge leida, ei pea ta kiirteel kihutades mõtlema, et aku võib tühjaks saada. Laadimispunkti leidmine võib mõnevõrra raskem olla maakohtades, kuid seegi ei tohiks olla ületamatu probleem, kui veidi eeltööd teha.
Laadimisvõrgustiku aktiivset arengut toetab autohiidude koostöö. Nii Volkswagen, BMW, Ford kui ka Mercedese emafirma Daimler on sõlminud lepingu, mille järgi hakatakse Saksamaale koos arendama laadimisvõrgustikku. Selle aasta lõpuks plaanitakse ehitada 100 laadimiskohta ning kümnendi lõpuks plaanitakse jõuda 400 uue laadimiskohani.
Valitsuse ponnistused
Ka Saksa valitsus on aidanud kaasa sellele, et inimesed sisepõlemismootoriga autodest loobuksid: nii saab elektriautot ostes 4000 euro suuruse soodustuse ja hübriidile kehtib 3000 euro suurune soodustus. Eelarves on 300 miljonit eurot ette nähtud laadimisvõrgustiku ehitamiseks ja täiendamiseks ning arvatavasti hakkavad mõne aja pärast kehtima ka maksusoodustused.
 
Turg kiidab seesugused plaanid heaks. Bloomberg New Energy Finance’i (BNEF) andmeil peaks elektriautode ja hübriidide müük tänavu Saksamaal tõusma koguni 64% võrra. Sealjuures märgib BNEF, et tegelikult võivad müüginumbrid olla veelgi suuremad.
Kuidas läheb Teslal?
Kuigi kohalikud autohiiud tulevad välja aina uute ja uute elektrimootoriga neljarattalistega, selgub, et eriti hästi läheb Saksamaal just Teslal. Eelmisel aastal tõusis Teslade registreeringute arv suisa 75%, 3332 autoni. See tähendab, et Tesla on peaaegu sama populaarne kui neljaukseline Porsche Panamera, mis on Tesla Model S-i kange konkurent.
Teslade käekäiku Saksamaal saab olema väga huvitav jälgida, arvestades, et Saksa autotootjad tulevad välja uute elektriautodega. Nii toob BMW järgmisel aastal rahva ette elektrimootoriga Mini, samas kui Audi avaldab oma Q6 e-tron linnamaasturi juba tänavu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele