• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 17.04.18, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina avab autoturu

Hiina avab autoturu välismaistele tootjatele, kirjutab Saksa ajaleht Handelsblatt.
VW elektriauto
  • VW elektriauto Foto: Scanpix
Siiani on välismaised autotootjad saanud tegutseda, kui nad loovad Hiina ettevõttega ühisfirma, milles ei tohi olla suurem kui 50protsendiline osalus. Esimesena peaks sel aastal turg avanema elektriautode ja hübriidide tootjatele, tarbesõidukite piirangud peaks kukkuma 2020. aastal, sõiduautode piirangud 2022. aastal.
Kes müüs eelmisel aastal enim elektriautosid?
Hiina kontsern BYD 114 000 sõidukit
Beijingi BAIC 104 000 sõidukit
BMW 102 000 sõidukit
Tesla 101 000 sõidukit
Volkswagen 70 000 sõidukit
Daimleri aktsionär Geely 67 000 sõidukit
Hiina SAIC 56 000 sõidukit
General Motors 54 000 sõidukit
Toyota 54 000 sõidukit
Nissan 52 000 sõidukit
Uuest olukorrast on kõige rohkem võita Teslal, kes soovib avada tehase Shanghais. Veel võidavad regulatsioonist Daimler ja BMW ning ka General Motors ja Toyota, kelle jaoks oleks tootmine Hiinas võrdlemisi kerge tänu varasematele investeeringutele. Suurema surve alla satuksid Hiina enda autotootjad. 
Saksa autotootjad on varasemalt silma paistnud Hiina ühisettevõtetega. Volkswagen on teinud koostööd komponentide ja autode ehitamiseks Shanghai Automotive Industry Corporationiga alates 1988. aastast ja koos First Automotive Worksiga alates 1991. aastast.
Daimleril on kaks ühisettevõtet koos BYD ja BAICiga, ning Daimleri suuraktsionär on ühtlasi Hiina autotootja Geely omanik Li Shufu.
Traditsioonilised autotootjad peavad tegutsemisega ootama, kuna vanadest ärimudelitest loobumine võib praegu tuua rohkem riske kui võimalusi. 
"Kui suurema turuosa saamine oleks kasumite tõstmiseks hea, siis nad võivad praeguseks olla oma Hiina partneritest liialt sõltuvuses, et neid suhteid lõhkuda," ütles IHS Markiti konsultant James Chao Reutersile.  
Hiina president Xi Jinping on vihjanud ka muudele investeerimistõkete eemaldamisest sellistelt segmentidelt nagu laevade- ning lennukite tootmine. Samuti oodatakse imporditariifide langetamist, et lubada suuremat ligipääsu Hiina turule.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele