Amazon avalikustas täna oma uue programmi nimega Delivery Service Partners, mille alusel saavad ettevõtted hakata oma tooteid ise tellijatele kohale toimetama.
- Amazon Prime Foto: Reuters/Scanpix
Praegu on Amazonil USAs 75 piirkondlikku kauba väljasaatmiskeskust. Kuigi kaubad saadetakse välja Amazoni keskustest, antakse need järgmistes laadimispunktides sageli üle kullerfirmadele, näiteks FedExile või UPSile, kes need seejärel kliendini viivad. Nüüd tahab Amazon pakkuda aga ettevõtetele võimalust FedExi ja UPSi roll endale võtta.
Amazon on selgitanud, et uus programm säästab nende kulusid. Kuigi ettevõttel on UPSi ja FedExiga head suhted, ei või iial kindel olla, et nad hinda tõsta ei plaani. See aga võiks omakorda mõjutada Amazoni müügitulemusi ning klientide kogemust Amazoniga.
Kuivõrd ettevõtted saavad võimaluse oma tooted tellijateni ise kohale toimetada, võimaldab see Amazoni teatel luua juurde tuhandeid uusi töökohti.
Amazon pole veel teada andnud, millal asi võiks käima minna, samuti pole teada, kui palju raha Amazon oma idee alla panna võiks. Küll on Amazoni kalkulatsioonide kohaselt e-kaubandusgigandiga koostööd plaanivatel ettevõtetel tarvis teha umbes 10 000 dollari suurune investeering. Kui see aktsepteeritakse, annab Amazon firmale omanimelise Amazon Prime bussi ning pakub kullerteenuselt mitmesuguseid soodustusi. Samas peavad projektis osalevad ettevõtted ise vastutama kullerite värbamise ja palkamise eest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.