Ryanair suutis viimastel kvartalitel pilootide streikidest hoolimata kasumit kasvatada, aga nüüd on näha arvestatavat rahalist mõju.
Täna avaldatud kontserni majandustulemused näitavad kasumi kukkumist viiendiku võrra. Ryanair teatas, et kõikide probleemide koosmõju – kõrge kütuse hind, 20protsendine palgatõus osale pilootidele, pilootide streigid vanas Euroopas, keskmiselt 4% madalam lennupileti hind – viisid kasumi vähenemiseni.
Kontserni suutis 2019. majandusaasta esimeses kvartalis teha küll 9 protsenti rohkem käivet, kokku 2,08 miljardit eurot, kuid puhaskasum kukkus 20 protsenti, 319 miljoni euroni. Puhaskasumi marginaal kahanes 6 protsendi võrra, 15 protsendi peale. Kasumi kukkumisel on ka üks „looduslik“ põhjendus: nimelt jäi osa Ryanari jaoks väga olulisest lihavõtteperioodist möödunud kvartalisse.
Kontserni juht Micahel O'Leary ütles börsiteates, et Ryanairil on jätkuvalt madalamad ühikukulud reisija kohta kui konkurentidel ja maht kasvab. Möödunud kvartalis jätkas kasvu reisijate arv.
Seda kõike arvesse võttes jättis Ryanair püsima kevadel investoritele antud kasumihoiatuse: aasta lõikes oodatakse 1,25–1,35 miljardi euro suurust puhaskasumit. See on Ryanairi esimene kasumihoiatus alates 2014. aastast. Ettevõte andis mõista, et needki numbrid sõltuvad äärmiselt tugevalt alanud kvartali edust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.