Täna avaldatud analüüsi kohaselt prognoositakse USA jõuluaegset jaemüüki ületavat esimest korda ühe triljoni dollari piiri, vahendab CNBC eMarketeri analüüsifirma uurimust.
- Walmarti pood Alexandrias Virginia osariigis. EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS Foto: EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS
eMarketeri analüüsi järgi tuleb jõuluaegne jaemüük USA-s 1,002 triljonit dollarit, mis on ligikaudu 6% suurune kasv eelmise aastaga võrreldes, tähistades kiireimat kasvu alates 2011. aastast. Jõuluaegne müük, mis hõlmab vahemikku 1. novembrist 31. detsembrini, saab tuge madalast töötusemäärast, korralikust sissetulekute kasvust ning kõrgemast tarbijate kindlustundest.
Uurimus tuleb välja ajal, kui tavapärased klaasist ja betoonist kaubanduskeskused on USA-s teatud raskustes, kui arvestada hiljutisi Searsi ja Toys ’R’ Us-i pankrotikaitsejuhtumeid ning olukorda, kus mitmeid jaekaupluste ketid on sulgemas sadu poode seoses internetikaubanduse võidukäiguga. Näiteks teatas eile USA sisustus- ja ehituskaupade kett Lowe’s, et sulgeb 51 kehvasid tulemusi näidanud poodi.
Samal ajal näitab nüüd eMarketeri analüüs, et füüsilistel kaubamajadel läheb sellel jõuluhooajal eeldatavalt hästi, sest poodides tehtav müük peaks tõusma eelmise aastaga võrreldes 4,4% 878,38 miljardi dollarini. Siiski tõuseb e-kaubanduse maht veelgi kiiremini, jõudes 123,73 miljardi dollari suuruse käibeni, mis tähistaks 16,6% suurust tõusu eelmise aastaga võrreldes. See tõstab internetikaubanduse osakaalu kogu jaekaubanduse mahust 12,3% juurde.
Seotud lood
Netikaubanduse gigant Amazon.com teatas esmaspäeval, et kõrvaldab pühadeajaks tasuta kojuvedudele kehtiva 25-dollarise miinimumostu nõude, kirjutab Reuters.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.