Air Baltic Corporation kavatseb luua uue lennufirma Euroopas ja võib projekti kaasata erakapitali.
- Airbalticu lennuk Foto: Shutterstock
Läti firma eesmärk on tuua uude lennuettevõttesse 30 lennukit Airbus 220 ja korrata ärimudelit, mis tõi kaasa edu koduturul, kus Riia on kujunenud Euroopa ja Kesk-Aasia vaheliste lendude sõlmpunktiks, ütles tegevjuht Martin Gauss.
Rahastuse poolest on laual mitu varianti, näiteks Läti riigi ehk airBalticu suurima aktsionäri ja taanlasest investori Lars Thueseni osaluse suurendamine või osaluse müümine eraettevõtetele investeerimisfondi kaudu. Samuti on võimalik, et airBaltic müüb aktsiaid teisele lennuettevõtjale, ütles Gauss.
Igal juhul võib osaluse võõrandamine sillutada teed Läti lennuettevõtja börsile minekule IPO korraldamise kaudu. Strateegia üksikasjad ilmnevad siis, kui Lätis on vahetunud valitsus ja määratakse lennukite ostu rahastamise nõustaja.
Praegu on airBalticul oma lennukipargis või tellimisel 50 Airbus 220 ning need on piisavad olemasolevate liinide teenindamiseks, sh ka Leedus ja Eestis. Tarned jätkuvad tempos ca 12 lennukit aastas kuni 2022. aastani.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.