• OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103
  • OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103
  • 06.02.19, 14:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Daimler oli sunnitud kopsakat dividendi vähendama

Daimler teatas kolmapäeval, et nende neljanda kvartali kasum langes tublisti vaatamata sellele, et autosid müüdi rohkem ning käive kasvas, vahendab Reuters.
Daimler oli sunnitud dividendi kehvade tulemuste tõttu vähendama.
  • Daimler oli sunnitud dividendi kehvade tulemuste tõttu vähendama. Foto: Shutterstock
Ühtlasi teatas Saksa autotootja dividendi vähendamisest. Maksu- ja intressieelne kasum (EBIT) kahanes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 22 protsenti, 2,67 miljardi euroni. Maksujärgne kasum vähenes aga poole võrra, 1,64 miljardi euroni. Käive suurenes 7 protsenti, 46,61 miljardi euroni.
Daimleri kasum moodustas neljandas kvartalis käibest 7,3 protsenti, veel aasta tagasi oli see näitaja 9,5 protsenti.
“Daimleri jaoks oli 2018. aasta väga raske. See peegeldub ka meie finantstulemustes ja aktsia hinnas,” ütles tegevjuht Dieter Zetsche. Ettevõte otsustas majandusaasta eest maksta välja dividendi 3,25 eurot aktsia kohta. Veel aasta tagasi maksti välja 3,65 eurot aktsia kohta.
Ettevõtte aktsia oli lõunaks langenud Frankfurdi börsil 3,1 protsenti, 51,27 euroni. See tähendab, et praegune dividenditootlus on 6,3 protsenti.
Daimleri aktsia hind
  • Daimleri aktsia hind Foto: Reuters
Efektiivsust on vaja suurendada
“Daimleril on vaja kiiresti efektiivsust tõsta,” ütles Evercore ISI analüütik Arndt Ellinghorst kolmapäeval Reutersile. “Praegu on nii Mercedes-Benzi sõiduautode kui ka veoautode kasumlikkus konkurentidest väiksem.”
Daimler teatas, et töötab praegu välja “vastumeetmeid” ning selle eesmärk on kasumi suurendamine. Detailidest ja võimalikest kulukärbetest ei tahetud rääkida, sest neid töötatakse alles välja.
2019. aastaks prognoosib ettevõte, et Mercedes-Benzi sõiduautode üksuse kasum moodustab 6–8 protsenti käibest ning veokite üksus 5–7 protsenti käibest. “Meie prognoos Mercedes-Benzi autodele ja veokitele on pikaajalistest kasumimarginaalide eesmärgist madalamal. Sellega ei saa me rahule jääda. Meie eesmärk on viia marginaal 2021. aastaks 8–10 protsendini,” ütles Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche oma avalduses.
Daimler lisas, et 2019. aastal peaks müüdud autode arv, käive ja kasum kasvama.
Tariifid mõjutasid nõudlust
Mercedes-Benzi sõiduautode müük suurenes neljandas kvartalis 4 protsenti, aga tariifide tõus USAs ja Hiinas ning logistikaga seotud probleemid mõjutasid nõudlust negatiivselt, mille tõttu olid hinnad madalamad.
Mercedes-Benz eksportis eelmisel aastal USAst Hiinasse umbes 30 000 GLE- ja GLS-sportmaasturit. Ettevõte ei plaani neid mudeleid tariifide vältimiseks Hiinas tootma hakata, rääkis Zetsche.
Kulutused teadus- ja arendustegevusele suurenesid 4,5 protsenti, 9,1 miljardi euroni. Suur osa sellest läheb elektriautode arendamisse – ettevõte plaanib juba tänavu tuua turule esimese elektrilise sportmaasturi.
Mullu oli Mercedes-Benz maailma suurim luksusautode müüja – kokku registreeriti 2,31 miljonit autot. BMW oli neil kannul 2,12 miljoni autoga ning Audi 1,81 miljoni autoga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.01.25, 08:00
Heldur Meerits: koolide edetabelid on kuritegelikud
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele