USA lennukitootja Boeing andis teada, et seadistas oma vastuolulise 737 Max tüüpi masinate ohutustarkvara ümber.
- Lennukeelu saanud Boeing Max 8-d Californias Foto: Reuters/Scanpix
Kahe traagilise õnnetuse tõttu raskustesse sattunud Boeingu avalduse kohaselt käivitatakse 737 MAX varisemisvastased automaatsüsteemid edaspidi vaid ühekordselt, et hoida ära lennuki nina vajumine ja et anda pilootidele taolises olukorras suurem voli. Mullu oktoobris Indoneesias ja sellel märtsil Etioopias toimunud katastroofide puhul oli asjatundjate hinnangul põhjuseks just lennuki nina äkiline vajumine.
Lisaks korduva käivitumise keelamisele peatatakse varisemisvastane tarkvara ka juhul, kui lennuki õhuvooluandurid näitavad tunduvalt erinevaid andmeid.
"Teeme kõik, mis saame, et sellised õnnetused enam kunagi ei korduks," toonitas Boeingu tootestrateegia ja lennukiarenduse osakonna asepresident Mike Sinnett Seattle'is ajakirjanikele antud kommentaaris.
Boeingu New Yorgi börsil kaubeldav aktsia kerkis firma avalduse järel ligi 1,5% kõrgemale, 376 dollarini, ent lõpetas 374 dollari tasemel - teisipäevasest seisust 1,03% kõrgemal. Alates 10. märtsist, mil Ethiopian Airlinesi lennukiga juhtunud saatuslik õnnetus Boeing 737 Max seeria masinate ohutuse avalikkuse ette tõi, on maailma suurima lennukitootja aktsia vajunud rohkem kui 11% madalamale.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.