PRFoodsi majandusaasta esimese kvartali auditeerimata esialgne konsolideeritud käive suurenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,8%, teavitas ettevõte börsiteate vahendusel.
- PRFoodsi tehas Saaremaal. Foto: Irina Mägi
„Akuutse koroonakriisi vaibumisel oleme sisenenud perioodi, mida iseloomustavad inflatsioon, taastunud ja kasvanud nõudlus ning toorainehindade drastiline tõus.“, kommenteerib PRFoods ASi juhataja Indrek Kasela. Tema väitel toetab kallinev tooraine märkimisväärselt ettevõtte enda kalakasvatuse tulemusi, kuigi toodete enda hinnatõus tuleb alles järgmisel aastal. Eesti müügi vähenemine on Kasela väitel tingitud asjaolust, et Eesti-suunaline turism ei toimi ja seetõttu on HoReCa sektor väga oluliselt mõjutatud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Koroonaaeg ei mõjunud raske võlakoormaga kalatootjale PRFoods kuigi hästi, kõva kahjum saadi teises kvartalis, kui koroonapiirangud olid oluliselt leevenenud, nüüd otsib ettevõte võimalusi, kuidas Soome kahjumlikud ärid maha müüa.
PRFoodsi kahjumliku aasta taga võib näha peamiselt kahte tegurit: koroona vähendas oluliselt nii nõudlust kui ka toorkala hindu. Samuti põrus Soome ettevõtte juhtkond olukorrale reageerimisel.
Investor Raivo Hein otsustas kõik Tallinki ja PRFoodsi aktsiad maha müüa, sest ettevõtted ei läinud turu taastumisega kaasa.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.