Saksa autotootjad toetuvad küll peamiselt Hiina kohalikule toodangule, kuid suurim autode ekspordimaht Euroopast saabus Hiina raudteed mööda, nüüd on see peatunud. Foto: Reuters/Scanpix
Suurem osa BMW eelmisel aastal Hiina klientidele tarnitud 846 237 sõidukist toodeti tema ühisettevõtte tehases Shenyangis, kuid 150 000–200 000 sõidukit imporditi Euroopast, vahendab ärileht Nikkei.
Kunagi moodustasid tarneahelad majanduse üleilmastumise selgroo, aga tänapäeva tarneahelad on haprad ja tundlikud. Viimase kümnendi jooksul toimunud ülemaailmsete tarneahelate kokkuvarisemised on märk sellest, et majanduse globaliseerumise kuldaeg on läbi, kirjutab tarneahela professor ja riskiekspert Omera Khan, kes on tänavuse Pärnu tarneahelakonverentsi peaesineja.
Mitu aastat erinevaid kriise on logistikasektori korralikult proovile pannud ja kohaneda tuleb ilmselt ka edaspidi. Samas aitavad hästi unustatud lahendused sageli hädast välja, kirjutab MyDello kliendikogemuse juht Peeter Vahar.
Viimasel nädalal on iga päev mitmed globaalsed ettevõtted ja organisatsioonid teatanud Venemaaga sidemete katkestamisest või koostööd vähendamisest. Investor Marko Oolo on koondanud paljud neist ühte suurde nimekirja.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.