USA sõidujagamisfirma Lyft näitas erinevalt Uberist nõrkasid kolmanda kvartali tulemusi, mis viisid aktsia teisipäeval 21% miinusesse.
- Lyft näitas oodatust nõrgemaid kolmanda kvartali tulemusi, mis viisid aktsia 21% miinusesse. Foto: AFP/Scanpix
Lyfti kolmanda kvartali näitajad – müügikäive, kahjum ning aktiivsete sõitjate arv olid kõik oodatust kehvemad ning näisid eriti halvad võrreldes Uberi hiljutiste tugevate tulemustega. Lyfti aktsia hind kukkus selle peale 21,4%, 11,11 dollarini, olles vaid veidi kõrgemal oktoobris tehtud selle aasta madalaimat taset, milleks oli 10,83 dollarit. Käesoleva aasta algusest on Lyfti aktsia langenud 42,73 dollari pealt 74%, nii et firma turuväärtus on jõudnud kukkuda 3,83 miljardi dollari peale.
Lyft teatas kolmanda kvartali tulemuste puhul, et selle aktiivsete sõitjat arv on 20,3 miljonit, mis on vähem, kui Bloombergi küsitletud analüütikute keskmine ootus 21,1 miljonit reisijat. See näitaja jääb oluliselt alla ka Lyfti 2019. aasta lõputaset, milleks oli 22,9 miljonit sõitjat. Samal ajal oli konkurent Uber teatanud eelmisel nädalal, et selle klientide arv oli jõudnud 2020. aasta eelsele tasemele.
Lyft sai kolmandas kvartalit 422,2 miljonit dollarit kahjumit, mis on oluliselt suurem, kui analüütikute prognoositud 159,5 miljonit dollarit. Oodatust oluliselt suurem kahjum on Bloombergi sõnul tingitud suuremast kulust, mis tulenesid töötajatele väljastatud aktsiatest.
Esmaspäeva õhtuses konverentskõnes ütles Lyfti finantsjuht Elaine Paul, et firma teeb „proaktiivseid“ samme, et vähendada oma tööjõukulusid. Pauli sõnul tähendab see, et töötajate värbamine liigub rohkem USA-st välja Kanadasse ja Ida-Euroopasse, kus üldises töötajate kompensatsioonipaketis on aktsiate jagamine väiksema osakaaluga või seda üldse ei jagata.
Novembri alguses teatas Lyft, et laseb lahti 13% oma tööjõust ehk ligikaudu 700 inimest, mis oli firma teiseks koondamislaineks käesoleval aastal.
Seotud lood
Ehkki oktoobri viimane päev USA aktsiaturgudel lõppes langusega, oli tänavune viinakuu üle kümnendite parima tootlusega.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele