Raudteedesse investeerimise maania andis Inglismaale 19. sajandil korraliku raudteevõrgu, kuid jättis investoreile tühjad taskud.

- Parlamendi 1846. aasta otsustega loodud raudteekompaniid pidid ehitama Suurbritanniasse 15 300 kilomeetrit raudteid. Kolmandik sellest jäi aga rajamata, sest ettevõtted pankrotistusid või olidki loodud vaid investoritelt raha väljapumpamiseks. Foto: Shutterstock
Inglise 19. sajandi esimese poole raudteemaania on mullide seas mitmeski mõttes fenomen. Esiteks ehitati raudteid puhtalt erakapitaliga, riik ei osalenud selles äris ei subsiidiumide ega otseinvesteeringutega. Kogu mulli puhusid suureks väikeinvestorid. Teiseks ei olnud raudteemaania selline kuuma õhu müük nagu USA dotcom’i mull: raudteed ehitati ka päriselt valmis ja need hakkasid tööle, teenides hiljem kasumitki.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.