Turuosaliste hinnangul algas sel aastal naftatankerite turul nn supertsükkel, kus laevade järele on üha enam nõudlust, reederid teenivad suuri kasumeid ja aktsionärid kopsakaid dividende. Supertsüklil on kaks vedurit: Venemaa alustatud sõda ja uute laevade põud.
- Mitu järjestikust globaalset häda on viinud tankeriäri õitsengule. Foto: Teekay Tankers
Tankeritega naftavedu on üleüldse tsükliline äri. Tavalise tankeritsükli tipp on see, kui nõudlust on palju, tankereid aga vähe. Siis tellitakse laevatehastelt uusi tankereid hulgi juurde ja sedamööda, kui neid vette lastakse, kasvab veo mahu pakkumine ja alanevad hinnad. Viimaks jõuab tsükkel madalseisu, kus tankereid on vedamist väärt kraamiga võrreldes ülearu ning neid hakatakse otsast vanarauaks lammutama, sest pole tasuv kõige vanemaid ja väiksemaid laevu enam käigus hoida. Veo hind asub uuesti tõusuteele ja peatselt on käes uus tsükli tipp, kus taas laevu napib.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.