Ajal, mil turgudel tõstab pull järjest enam pead, näevad analüütikud S&P 500 indeksi ettevõtete aktsiatest kümmekonnale ruumi kallineda vähemalt kolmandiku võrra.
- Analüütikute hinnasihte puhta kullana võtta ei saa ning parima pildi ettevõtte kohta saab ikka erinevat infot koos vaadates. Samas annavad hinnasihid suuna, kust otsida kasvupotentsiaali. Foto: AFP/Scanpix
Selle kohta, miks analüütikute ja investorite arvamused erinevad, on Swedbanki finantstoodete müügi vanemspetsialist Rainer Saadil vastus olemas. „Börsil domineerivad emotsioonid – hirm ja ahnus, kuid analüütikud hindavad aktsiaid ratsionaalsete näitajate järgi,“ selgitas Saad. „On üsna tavaline, et turg hindab aktsiat teistmoodi kui analüütikud.“
Kõige suuremat tõusupotentsiaali näevad analüütikud neile S&P 500 indeksi ettevõtetele, kes selle aasta algusest on aktsia hinnas järele andnud. Tõusu pakutakse mitmele meediakontsernile, energiasektori ning lennundusega seotud ettevõtetele.
Kogusime kokku finantsportaalist LSEG Workspace analüütikute mediaanhinnasihid, reastasime S&P 500 indeksi ettevõtete enim tõusupotentsiaali omavad ning enim ülehinnatud aktsiad ja vaatame neid lähemalt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pull kaabib korralikult börsil sõraga enne uue võidujooksu alustamist, seda muidugi tehnoloogiasektori eestvedamisel. Minu portfellis on ju palju tehnoloogiasuunitlusega aktsiaid ning muidugi sai uudishimu minust võitu ja juba piilusin analüütikute töölauale, et mis sealt minu portfellile paista võiks.
Tesla kukkus ülehinnatute tsooni
Viimased märgid näitavad, et analüütikud näevad USA börsi lähitulevikku rohelistes toonides: S&P 500 indeksi poolest tuhandest ettevõtetest nähakse langust vaid 25le, samas neljandikule ettevõtetest ennustatakse tublit tõusu.
Aktiivselt inveteerimisideid seirates satun ka mina sageli analüütikute hinnasihte ja ostu- ning müügisoovitusi sirvima. Siiski pole ma neid võtnud kunagi puhta kullana ning pean nentima, et parima pildi ettevõtete kohta saab erinevaid raporteid koos vaadates.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.