Kuigi sel firmal pole Eestis ühtegi poodi ega mingit tegevust, siis kõik me teame nende nime - Starbucks. Hiljutisel reisil oli mul omapärane kogemus Starbucksiga mustade linade ja karvade tõttu ning see pani mõtlema ettevõttesse investeerimise peale.
- Starbucks on Toomase jaoks atraktiivne investeerimisvõimalus. Foto: EPA
2009. aasta finantskriisi põhjas maksis
Starbucksi aktsia umbes sama palju kui nende keskmine suur tops kohvi ehk 5 dollarit. Nüüd on aktsia hind tõusnud ligi 60 dollarini ja analüütikud usuvad, et ralli läheb edasi.
Analüütikute sõnul on firmal endiselt väga suur ja jätkusuutlik kasvupotentsiaal ning nende tehnoloogiline areng on olnud muljetavaldav. Starbucks muutis hiljuti enda kliendiprogrammi, mis peaks suurendama firma käivet ja kasumit. Kohvifirma tuleb aprillis esimese kvartali tulemustega välja ja prognooside kohaselt peaks neljandik Starbucksi klientidest juba maksma mobiiliseadmega. See on väga hea uudis, sest firma enda teatel kulutavad mobiiliseadmega maksjad koguni kolm korda rohkem kui tavakliendid.
Analüütikud on kiitnud ka Starbucksi väga agarat uute tehnoloogiate rakendamist, mis nende sõnul viitab targale ja kiiresti reageerivale juhtkonnale. Olen isegi kasutanud Starbucksi rakendust
USAs. Viimati kulus see marjaks ära, kui peatusin Airbnb korteris, kus linad olid räpased ja karvu täis. Omanik saatis väikese kahjutasuna Starbucksi 25dollarilise kinkekaardi ja minagi sain kohvikus telefoniga makstud. Kogemus missugune!
Kasum peaks märkimisväärselt kasvama
Starbucksi eelised on prognoositav pikaajaline kasv, mida toetavad tugev bränd ja turupositsioon, uuendatud lojaalsusprogramm, tooteinnovatsioon ja potentsiaal laieneda uutele turgudele. Mina küll sooviks näha Starbucksi Eestis, et mõnikord hommikuti teel tööle mõnest nurgapealsest kohvikust läbi hüpata.
Starbucksi aktsia ei ole tema kiire kasvu tõttu mõistagi odav, sest ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 27. Stifeli analüütikud aga on arvamusel, et Starbucks väärib kõrgemat hinnataset, sest nende pikaajaline kasumi kasvu väljavaade on 18% aastas. Mõned analüütikud on isegi arvamusel, et Starbucks suudab kasumit kasvatada 20% aastas.
Olen juba korduvalt kirjutanud, et mulle meeldivad dividendi maksvad aktsiad ja Starbucks seda ka teeb. 1,4% tootlust pole küll midagi erakordset, kuid nad maksavad 40-45% välja ja analüütikute sõnul peaks
dividend kasvama järgneva kümnendi jooksul keskmiselt 15% aastas.
Kuigi ma olen Starbucksil distantsilt silma peal hoidnud, siis nüüd võtan selle lähema vaatluse alla. Tegu võib olla täpselt sellise stabiilse, dividendi maksva ettevõttega, mida mu portfell vajab.
- Starbucksi aktsia Foto: Äripäev
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.