Me kõik teame, et Hiina on maailma suurima rahvaarvuga kiirelt arenev superjõud, kuid ilmselt paljud meist pole mõelnud Hiinast kui maailma suurimast kinoturust. Varsti on see käes ja sinna investeerimine võib olla hästi ajastatud rahapaigutus.
- Pekingi rahvusvaheline filmifestival on üks moodus tekitada kohalikes huvi kinos käimise vastu. Foto: EPA
Mullu kasvas Hiinas mängufilmide piletimüügi tulu aasta varasemaga võrreldes 50%. Tänavu on kasv samuti olnud väga hea. Prognooside järgi tõuseb Hiina maailma suurimaks kinoturuks juba tuleval aastal ja aastaks 2020 peaks kohalik kinoturg sisse tooma 100 miljardit jüaani (13,7 miljardit eurot). See on tohutu kasv, kui arvestada, et mullu oli turu suurus kõigest 30 miljardit jüaani.
Majanduses, millele heidetakse ette pidevat aeglustumist, on selline kasv haruldane ja muljetavaldav.
Hiinas on keskmine kinopileti hind tõusnud 1,55 dollarilt 2005. aastal 5,74 dollarile 2013. aastal. Viimaste aastate kohta täpseid andmeid ei ole, aga aastal 2009 oli Hiinas ligi neli korda vähem kinosid kui USAs. Neli korda suurema rahvaarvu juures!
Tõenäoliselt ei kannataks Hiina tarbija praegu kallimat kinopiletit välja. Keskmine hiinlane käib kinos vähem kui korra aastas ja kulutab aastas kinole vaid neli dollarit, samas kui USAs on see 29 dollarit. See on ju hea uudis – turg pole küllastumisele isegi ligilähedal mitte. Raha võib ojadena sisse voolata, sest üha rohkem inimesi suudab endale kinos käimist lubada.
Kinokülasltusi muudab kindlasti sagedasemaks ka see, et uusi kinosid ehitatakse aina juurde ja hiinlased arendavad agaralt e-piletite ostmise süsteeme. Tähelepanuta ei tasu jätta ka fakti, et Hiina keskvalitsus toetab rahaliselt kunsti ja kultuuri arengut, mille alla kuulub ka filmindus.
Kuhu panustada?
Kuidas Hiina kinotööstuse kasvust osa saada? Nomura analüütikud soovitavad osta Hiina kinokettide aktsiaid, sest nende kasumid kõiguvad vähem, neil on väiksemad äririskid, kindlam rahavoog ja parem kasumlikkus kui filmitootjatel. Samuti ei pea need firmad muretsema lääne või India konkurentide pärast, erinevalt filmitootjatest.
Üks selliseid firmasid on Wanda Cinema Line, Aasia suurim kinokett. Firmale prognoositakse 50% aastast kasumi kasvu järgneva kolme aasta jooksul ning 39% käibe kasvu sama aja peale. Firma aktsia on üsnagi kõikuv olnud ja aasta algusest kukkunud 33%. Mõistagi pole tegu lühiajalise investeeringuga ja Wanda aktsiaid ostev investor peab olema valmis läbi ratsutama kõik tõusud ja langused. Teised tegijad sel alal on näiteks SMI Holdings, Toho, CJ CGV, Cineworld, Major Cineplex ja PVR Cinema.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.