Kui tundub, et Tallinkil on viimased aastad üdini halvasti läinud, siis aktsionärid saavad lohutust sellest, et välismaa konkurentidega võrreldes on nende aktsia kukkunud kõige vähem.
Kruiisisektorist on saanud kriisisektor. Foto: SIPA/Scanpix
2020. aastal alanud pandeemia on muutnud kruiisiettevõtete elu põrguks, kuna üle maailma on valitsused üritanud inimeste kokkupuudet ja reisimist vähendada. Mitu börsiettevõtet on seetõttu saanud kolossaalseid kahjumeid ja peatanud dividendimaksed. Nüüd loodetakse, et vaktsiinid ja ravimid aitavad riigi aasta läbi lahti hoida ja nii taastub ka kruiisisektor. Kui see peaks tõesti nii juhtuma, on kruiisiettevõtete aktsiatel tõusta küll ja veel.
Tallinki reisijate arv kasvas mais neli korda. Tallinki juht Paavo Nõgene rääkis, et koroonaeelsest ajast jäädakse maha 40 protsenti, aga see polegi tema sõnul oluline. "Investori vaatest on oluline, et Tallink suudab väiksema reisijate arvuga kasumisse jõuda. Loodetavasti see aasta lõpuks õnnestub," märkis ta.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.