Riviani plaanid kõlavad paljutõotavalt – tegevjuht on enesekindel ja usub oma tootesse, millega saavutada eesmärk saada üheks maailma suurimaks autotootjaks. Kuid mina investorina näen mitut punast lipukest.
- Rivian Automotive'i väljavaated näivad head, kuid ettevõtte teekond edu saavutamiseks tundub konarlik. Foto: Reuters/Scanpix
Rivian tuli eelmisel aastal suure käraga börsile ning ettevõte kogus oma esmasest avalikust pakkumisest 127,3 miljardi euro suuruse turuväärtuse pealt tervelt 13,7 miljardit dollarit. Aktsia on sel aastal kõvasti vatti saanud ja seda õigustatult, kuna investoritel on olnud palju murekohti, sealhulgas Riviani suutmatus toota oma lipulaeva R1T kastikat suures mahus. Tänaseks on Riviani turukapital vaid 25,6 miljardit dollarit.
Seotud lood
Autotööstuses on käimas madin selle nimel, kes haarab turuosa elektrikaubikute turul, vahendab CNN.
Elektriautoarendajasse Rivian Automotive tehtud investeeringu allahindlus viis Amazoni esimeses kvartalis kahjumisse ja ajas aktsia langusse.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.