Peagi hakkavad riburadapidi tulema kolmanda kvartali tulemused, kuid selgelt on näha, et muutunud majanduskeskkond on andnud Rootsi rõivatootjale valusa löögi, mistõttu ootan pingsalt, kuidas on see minu portfellis olevaid ettevõtteid mõjutanud.
Pea ainuke positiivne külg H&Mi juures on see, et toodete boikoteerimine on Hiinas vaikselt vaibumas. Foto: dpa/Scanpix
Pärast pikka vahe pidamist siin blogis, kus olen aeg-ajalt ikka pilku peale visanud Rootsi rõivaketile H&M, võtsin teema jälle ette koos värskete kvartalitulemustega. Jäin lugema huvist, kuidas praegune kõrge hinnatõusutempo, mis sunnib tarbijaid valima vaat et söögi või sooja vahel, maailma ühe suurima rõivaketi äris tunda annab.
Viskasin pilgu peale Rootsi rõivaketi H&M kvartalitulemustele, mille kohaselt võib varsti oodata taas dividevdi. Tulemused ületasid analüütikute ootusi.
Olen varemgi mõnel korral kirjutanud poliitilistest riskidest investeerimisel. Nüüd on sellised riskid end jälle eredalt ilmutanud Hiina ja lääneriikide vahel teravnenud vastasseisus, mille epitsentrisse sattusid läinud nädalal mitmed tuntud lääne kaubamärgid eesotsas Rootsi rõivaketiga H&M.
“Klooster põleb! Kas see on lõpp?” küsib noviits “Viimses reliikvias” põgenevalt vend Johanneselt. Just see stseen kerkis silme ette, kui lugesin Norra ettepanekust kalakasvatused enam-vähem surnuks maksustada, mispeale Lerøy Seafood mu portfellis kiirelt sügavikku sööstis.
Varem müügitegevuse ajutisest peatamisest teatanud Rootsi kiirmoefirma H&M on otsustanud äritegevuse seal lõplikult peatada, kuid enne veel korraldada viimase kiirmüügi laovarudest lahtisaamiseks.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.