Ei tohi alahinnata raskusi, mis tekivad sellest, kui rohepööret sõnades toetavad inimesed peavad hakkama muutma oma eluviise või tasuma harjumuspäraste valikute eest varasemast rohkem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Olenemata sellest, milline kliimamuutuste pidurdamise kava Euroopa Liidus lõpuks kokku lepitakse, on selge, et Vanas Maailmas hakkab keskkonna päästmises hurraa-aeg mööda saama. Läheneb hetk, kus rohelisuse eest tuleb hakata senisest palju rohkem maksma. Ei midagi muud kui reaalset raha.
Euroopa Komisjoni avaldatud "Fit for 55" ehk kasvuhoonegaaside 55% vähendamise eelnõust jäi kõlama CO2 hinna määramine, innovatsiooni investeerimine ning sealjuures ka õiglus, et ei kannataks tarbijad ja väikeettevõtjad.
Kuigi nii keskkonna- kui ka majandusvaldkondade huvigrupid tervitavad Euroopa Komisjoni „Fit for 55“ kliimalepet, nendivad mõlemad, et praeguse plaaniga sujuvalt kliimaneutraalsuseni ei jõuta.
Eesti Elektritööstuse Liidu tegevjuht Tõnis Vare rääkis, et Euroopa Liit teeb suure õhinaga rohepöörde plaane, kuid sealjuures ei räägita, et kõikides valdkondades ei ole veel rohelist tehnoloogiat olemaski. Seetõttu ei ole tema sõnul ilma suure rahasüstita teadusesse kliimaeesmärkide saavutamine võimalik.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?