• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,29%5 965,69
  • DOW 300,75%44 199,15
  • Nasdaq 0,08%18 987,7
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,59
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,29%5 965,69
  • DOW 300,75%44 199,15
  • Nasdaq 0,08%18 987,7
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,59
  • 24.11.16, 11:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milliste tööriistadega veebipoodi ehitada?

Oma ettevõttele veebilehe valmistamine, olgu see blogi või e-pood, on imelihtne, kui abiks on kasulikud tööriistad.
Boost Yourselfi asutajad Sven Nuum (vasakul) ja Teet Torim jagavad oma kogemusi veebi­poe tegemisel.
  • Boost Yourselfi asutajad Sven Nuum (vasakul) ja Teet Torim jagavad oma kogemusi veebi­poe tegemisel. Foto: Erakogu
“Blogi ülespanekuga tuleb tänapäeval toime juba iga küünetehnik,” kirjutas Äripäeva teemaveebis bestsales.ee supertoitude segusid ja smuutisid pakkuva Boost Yourselfi asutaja Sven Nuum.
2012. aastal oma esimese veebilehe loonud Nuum hakkas mõni aasta hiljem koos Teet Torimiga nullist ehitama oma esimest veebiäri, kohvikute ja restoranide otsinguportaali Eleven. Selle kõrvalt ja huvist tervisliku toitumise ning smuutide vastu kasvas välja Boost Yourself.
Kolm meelespead domeeni nime valikul: lihtsalt hääldatav ja meeldejääv, peaks sisaldama ettevõtte või kaubamärgi nime, lühike on parem.
Sven Nuum,
Boost Yourselfi asutaja
Piiratud ressursid tähendasid, et koduleht tuli ise valmis teha. “Meie algkapital oli kokku sama suur, kui üks enam-vähem korralik veebileht oleks maksma läinud,” kirjeldas Nuum ja jagas oma kogemusi, mismoodi väheste vahenditega ise lihtsamat sorti veebipood luua. Nuum soovitab kasutada olemasolevat WordPressi kujundust ja lehepõhja, mis maksab umbes 30–100 eurot. WordPressiga, mida kasutab tema sõnul 26% kogu maailma veebist, kodulehe tegemine ei eelda kodeerimisoskust, samuti ei pea teadma midagi andmebaasidest.
Kui on idee ja nägemus oma tootest või teenusest, siis millised on järgmised sammud? Järgnevad Nuumi soovitused.
Logo 7 päeva või 3 minutiga
Kindlasti on ka Eestis lahtise sulega disainereid, aga mina soovitan keskkonda 99designs.com, kuhu tulevad kokku disainerid üle terve maailma ja sinu ülesandest saab konkurss, kus võidab parim. Sealt saad kõik vajalikud kujundused tellida – visiitkaardist pakenditeni. seitsme päevaga! Maksime Boost Yourselfi logo eest 250 eurot. Samas meie sotsiaalmeedia koolituse nullist.ee logo tegin ise kolme minutiga Photo­shopis, sest logo oli meie jaoks teisejärguline.
Lugu jätkub allpool.
Pilt aitab kogeda, mida müüakse
Ilma pildita on kodulehel ja sotsiaalmeedias raske oma lugu jutustada ja inimeste tähelepanu saada. Kui sa ise selles osav ei ole, otsi sõber või tuttav, kes tunneb fotograafiat paremini.
Kui sotsiaalmeedias ei ole pildi kvaliteet alati kõige olulisem, siis tootefotod kodulehel peavad head välja nägema. Olenevalt toodetest võid arvestada vähemalt paari­sajaeurose kuluga.
Lisaks on pildipangad, kust saab legaalselt ilusaid fotosid, näiteks pixabay.com, ­pexels.com, picjumbo.com. Sotsiaalmeedia postituste ja Facebooki kaanefoto kujundamiseks kasuta lehekülge canva.com, kus on palju valmiskujundusi ja värskeid ideid, mis aitavad välja paista.
Lahendus tehnikavõhikule
Kui kõik tehniline tundub veel liiga keeruline, on Sven Nuumi hinnangul hea lahendus Shoproller.ee, kus saab e-poe üles ühe päevaga.
Teenus maksab alates 29 eurot kuus. Kui on tahtmine üle piiri astuda, siis võib olla parem lahendus Shopify.com, mis maksab alates 29 dollarit (ca 27 eurot – toim) kuus.
Kindlasti lisa esilehele mõni pilt kas sinust endast, töötajast või soovitavalt kliendist ehk lõpptulemusest. Naeratav nägu tõstab kodulehe usaldusväärsust.
Selge ja kõlav sõnum
Öeldakse, et kui sul pole raha head copywriter’it palgata, siis tee tekstid ise, sest tunned oma toodet ja potentsiaalselt klienti paremini kui keskpärane copywriter.
Kedagi ei huvita pikk jutt sellest, kuidas sinu ema alustas seda ettevõtet 36 aastat tagasi ja sul on maailma kõige kvaliteetsem toode. Inimest, kes tuleb sinu kodulehele, huvitab vaid üks – mis temale sellest kasu on. Millise probleemi see tema elus lahendab?
Kui raha ei ole ja aega on, siis hakka guugeldama ja oma toote kohta uurimistööd tegema. Kui raha on ja aega ei ole, saad palgata professionaalid seda tegema. Kuid arvesta, et professionaalide tunnihind algab 50 eurost. Samas võib see investeering osutuda kõige tulusamaks üldse, sest kui keegi sinu tootest aru ei saa või veelgi hullem – koduleht on täis grammatikavigu, siis ära imesta, kui inimesed sinu lehelt lahkuvad.
Domeen – lapsele nime valimine
Kui ettevõtte või brändi nimi on juba välja mõeldud, siis domeengi tuleb enamasti sama ehk firmanimi ja .ee või .com või .eu laiend olenevalt sellest, millisele turule on plaan minna. Enne nime valimist trüki see Google’isse ja Facebooki, et teada saada, kas mõni samanimeline kaubamärk või firma on juba olemas. Halba ei tee ka kontrollida, mida see teistes keeltes tähendab.
Kolm meelespead domeeni nime valikul: lihtsalt hääldatav ja meeldejääv, võimalusel peaks sisaldama ettevõtte või kaubamärgi nime, lühike on parem.
.ee lõpuga domeeni saab aastaks 10 ­euro eest. Majutuse alates 6 eurost kuus oma uuele veebilehele saad enamasti samast kohast paari lisaklikiga. Kõik käib kiiresti ja üld­juhul ühe päevaga. Kui hakkad ehitama e-poodi, võta kohe alguses kasutusele turvaline SLL- ja ­HTTPS-ühendus (küsi sealt, kust majutuse tellisid). Paljud saidi külastajad tunnevad end makse- ja isiklike andmete jagamisel kindlamalt, kui teavad, et kasutad SSL-ühendust, mis krüpteerib veebibrauseri ja -serveri vahel liikuvad andmed.
Kodulehe kujunduse leidmine
WordPressi teema X Theme on ilmselt kõige lihtsam viis omale esimene leht ehitada. WordPressi tasuta teemade valik on väga suur, aga enamasti on need piiratud funktsionaalsusega ja pead lõpuks ikka tasulisele versioonile uuendama või uue teema valima. Suure valiku valmis teemasid leiab aadressilt Themeforest.com.
Hea teada
Kolm suurt viga, mida tegime Boost Yourselfi esilehega
Liiga palju teksti ja arusaamatu sõnum
Liiga palju erinevaid call-to-actioneid*
Turvatunnet ja usaldust tekitavate elementide puudumine
*kutse soovitud tegevusele: alusta, registreeri, broneeri, osta, telli, vaata videot, lae alla.
Allikas: Boost Yourselfi asutaja Sven Nuum 
Visual Composer teeb lehe ehitamise lihtsaks, ilma et vajaksid teadmisi veebiarendusest. Väldi kujundusi ja lisasid ehk plug-in’e, mida on vähe alla laetud ning on näha, et arendustegevus puudulik ja uuendused kaua tegemata. Eelista nelja või viie tärniga lisasid ja teemasid.
WooCommerce’i abil e-poe ülesseadmine
WooCommerce on WordPressi e-poe moodul, mis on väga laiade valikuvõimalustega, mida ei ole raske kasutada, selle kohta on loodud palju lihtsaid õpetusvideoid. Sobib väga hästi väiksemate e-poodide loomiseks. Boost Yourself on algusest peale olnud WooCommerce’i peal ja kordagi ei ole olnud vaja otsida programmeerijat, kõik saab ise tehtud.
Alustavale e-poe omanikule soovitan maksevõimaluste lahendamiseks Maksekeskus.ee terviklahendust, sealt saab kõik Eesti, Läti, Leedu ja Soome pangalingid ning krediitkaardimaksed kiirelt ja ühe lepinguga. Maksekeskus pakub ka Omniva ja SmartPosti mooduleid, mille abil klient saab omale sobiva kättetoimetamisviisi valida. Võid lepingu eos ära teha, see ei maksa midagi.
Eduka e-poe alus on korralik turundus
Enne kui WordPressi teemat valima lähed, võta aega, et kirjutada lahti oma potentsiaalse kliendi olemus ja tema probleemid. Kes ta on? Miks ta tuleb sinu lehele ja mida ta sealt otsib? Mis on see probleem, mille sina tema jaoks lahendada saad? Kuidas sina teda aitad?
Olenemata sinu kodulehe ehitamise tehnilisest oskusest, määrab 90% lehe edust tekst, millega klienti kõnetad. Kas see on kõigile selgesti arusaadav? Vaata oma esilehte alati sellise pilguga, kas iga inimene, kes sinust ja sinu tootest midagi ei tea, mõistab viie sekundiga, millega on tegemist, saab aru, miks see talle kasulik ja vajalik on, leiab üles nupu, kust osta.
Analüüsi kodu- ja välismaiste konkurentide lehti. Soorita ost ning vaata, kuidas leht ja ostuprotsess on üles ehitatud ning pane kirja, mida nad teevad hästi, kuid mida sina paremini teeksid või saaksid enda e-poes kasutusele võtta. Ei pea alati uut ja innovatiilist äppi välja mõtlema, piisab ka sellest, kui teed olemasoleva toote või teenuse paremaks.
Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist bestsales.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele