Pirelli kalender kui näide enesekindlast sisuturundusest
Sain jõuludeks ühelt suurelt Eesti toiduainetööstuselt kingiks kalendri. Kuigi käes on juba aprilli lõpp, pole ma seda kalendrit seinale riputanud. Miks? Sest see kalender on oma olemuselt tootekataloog. Kõikide kuude lehed on illustreeritud pakendifotodega, mille juures toote kirjeldus.
Miks ma peaksin oma toa seina kaunistama tootekataloogiga? Kalender peab olema ilus ja sellepärast näemegi inimeste seintel enamasti looduspiltide või kunstiga kaunistatud kalendreid. Ideaalne ärikingitus peaks olema nii lahe, et klient oleks selle eest valmis raha välja käima. Nagu näiteks legendaarne Pirelli kalender (pilt ülal). Kalender on näide sisuturundusest ja see näide illustreerib üht suurt eksiarvamust või viga, mis on seotud sisuturundusega. Sisuturundus pole oma olemuselt reklaam või müügiedendus.
Kui te ostate mõnda ajalehte või portaali “sisuturunduse” lahenduse ja avaldate seal oma firmat või toodet kiitva üllitise, siis on tegemist vana hea reklaamartikliga. Paljud uuringud on tõestanud, et informatsioon, mida tarbija ise aktiivselt otsides leiab, on tema silmis palju usaldusväärsem kui reklaamist saadud info.
Kas usaldate rohkem mõne hotelli reklaamvoldikut/veebilehte või Google’i otsingu abil leitud arvustust? Ilmselgelt on arvustus usaldusväärsem. Toote või teenuse arvustus on üks levinumaid sisuturunduse vorme. Sellesama hotelli näite varal – kui olete avanud uue hotelli ja tahate seda tutvustada, siis tasuks sinna kutsuda mõni tuntud inimene, reisiajakirjanik või blogija/juutuuber.
Oletame, et mainitud arvamusliider veedab teie hotellis pika nädalalõpu ja teeb selle kohta artikli/postituse/video. Kui olete selle eest maksnud (kas või tasuta teenuses), tekib mõnevõrra õigustatud ootus, et “tänulik” arvustaja peaks teie hotelli taevani kiitma. Kuid siin on üks “aga”....Läbinisti positiivne arvustus ei ole usaldusväärne. Kui arvustaja kiidab teie hotelli head teenindust ja ilusat tuba, aga kurdab kehvade parkimisvõimaluste üle, on kõik väga hästi! Sest elu polegi 100% ideaalne ja me kõik teame seda. Ja tasakaalustatud arvustus on usaldusväärsem kui üdini kiitev.Reklaamimaailmas peab kõik olema ideaalne ja reklaamitaval tootel pole mitte ühtegi puudust. Sisuturunduse maailm sarnaneb rohkem ajakirjandusega ja selles taevas on ka pilved.
Sisuturundus sobib enesekindlatele brändidele.
Hando Sinisalu
Best Marketing Internationali juht