Eestimaa rahvuslik uhkus, laevandusfirma Tallink on Äripäeva arvates ohtlikest vetest välja saanud ning kasumi poole seilamas. Kuigi reederid ise teatasid eile esimeses kvartalis teenitud kahjumist, oli see pea kaks korda väiksem kui eelmise majandusaasta samal perioodil ning trend näitab reisijate-kaubaveo mahtude taastumist kriisieelsele tasemele.
Kui Tallinki valitud kursile salakarisid ja jäämägesid ei juhtu, võime juba õige pea aktsionäride rõõmuhõiskeid kuulda. Analüütikute hinnangul on Tallinki uue finantsaasta esimese kvartali tulemused üsna head ning paistab, et rahul on nii ettevõtte juhid ise kui ka investorid. Mõlemate rahulolu laseb aga juhtidel rahulikult kursi seadmise - ettevõtte juhtimise ja pikema finantsplaneerimisega - tegeleda.
Tulemustest on näha, et ettevõte on ridamisi õigeid, kuid valusaid otsuseid teinud ning tegeleb üsna edukalt kulude kokkuhoiuga (näiteks on administratiivkulud vähenenud eelmise aasta tasemelt 16,7%), suures osas tänu sellele on esimese kvartali kahjum kahanenud pea poole võrra, täpsemalt 40%.
Tallink ise vihjas majandustulemuste kommentaaris, et üsna oluline tuluallikas on reisijate kulutused pardal. Eelmise aasta esimeses kvartalis andis müük laevadel üle poole ettevõtte kogukäibest. (Võrdluseks, piletimüük andis 24 ning kaubaveo müük 18% eelmise aasta esimese kvartali tuludest). Ning eks tõsiasi, et reisijate pardakulutused on viimaste kvartalite jooksul absoluutnumbrites kasvanud, lisa kindlust, et taastumise trend võiks jätkuda.
Karidest näevad analüütikud lähima paari aasta perspektiivis nafta hinda ja intressimäärasid, mille üle ettevõttel endal puudub igasugune kontroll. Samas arvavad nad, et kui ettevõttel õnnestub müüa või rendile anda vanu ja kahjumlikke aluseid ning samal ajal jätkata kaubaveomahtude kasvatamist, võib järgnevatelt kvartalitelt oodata positiivseid üllatusi.
Teiseks, Tallink suutis küll kasvatada reisijate koguarvu 1,2%, aga Soome-Rootsi liinil kahanes see 4%. Samas olid näiteks eelmise finantsaasta esimeses kvartalis tulud Soome-Rootsi liinil 42% kontserni kogutulust, Eesti-Soome liinil vaid 12%. Tulu reisija kohta saab Tallink Äripäeva arvutuste kohaselt Soome-Rootsi liinilt aga pea kaks korda rohkem kui Eesti-Soome laevadelt.
Äripäeva arvates on Tallinki jaoks üsna olulise tähtsusega turuosa võitmine Soome-Rootsi liinil. Samas usume ka, et nende liinide turg on üsna küps ning reisijate hulk saab kasvada vaid konkurentidelt osa äravõtmise teel.
Oluline faktor teel kasumile on ka kaubaveo taastumine - kui eelmisel finantsaastal kukkus Tallinki kaubavedude maht 24%, siis konkurent Viking Line teatas hoopis mahu 7protsendilisest kasvust.
Kui Tallinki juhtide valitud kursile karisid ja jäämägesid ei juhtu, võime laevafirma tuhandete aktsionäride seast juba õige pea rõõmuhõiskeid kuulda.
Autor: 1185-aripaev
Seotud lood
Tallinki reisijate arv langes jaanuaris 15 protsenti 491 393 reisijani, teatas ettevõte börsile. Tegemist on suurima langusega vähemalt alates 2006. aasta novembrist, mil Tallink hakkas igakuist veostatistikat avaldama.
Tallinki aktsionärid hääletasid täna korralisel aastakoosolekul nõukogu liikme tasu 20protsendise vähendamise poolt, mille tulemusena on liikme tasu tänavu 20 000 krooni.
Tallinki juhatuse liikmed võiksid ettevõtet paremini juhtida, kui vaadata, et ettevõtte on pidevas kahjumis, leidis rahulolematu Tallinki väikeaktsionär Urmas Uustal.
Tallink on juba osaliselt kohanenud muutunud oludega, ent tasub jälgida, kas Soome ja Rootsi eeldatav majanduse paranemise mõju kandub ettevõtte tulemustesse, leidis Evli Securitiese ettevõtte rahanduse direktor Mikus Janvars.
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele