Tallinki juhatuse liikmed võiksid ettevõtet paremini juhtida, kui vaadata, et ettevõtte on pidevas kahjumis, leidis rahulolematu Tallinki väikeaktsionär Urmas Uustal.
„Juhatus võiks oluliselt paremat juhtimisteenust osutada. Kui firmal on järjepidev kahjum, siis on arusaamatu, mille eest neile palka makstakse,“ nurises Uustal, kes enda sõnul on soetanud üle 300 000 Tallinki aktsia praegusest oluliselt kõrgema hinnaga.
Uustal kiitis Tallinkit selle eest, et saadeti laev Haitile teenust pakkuma, ent seadis kahtluse alla Tallinna ja Helsingi vahelise laevaliini perspektiivi, kuna olemasolevaid hindu enam kergitada ei anna. „Kui veel natuke tõuseb, siis on järgmine samm võimalik lennukiga lennata,“ leidis ta.
Laeval tarbimise kohta ütles Uustal, et kahes kohas korraga lõigata ei saa - kui pilet on kallis, siis ega tarbimiseks enam raha jäägi. Kui Tallinki edasi-tagasisõit reisijale tekil maksab umbes 1100 krooni, siis konkurendil Viking Line´il on poole odavam, tõi ta võrdluseks.
Hoolimata sellest, et Uustal ei ole rahul juhtkonna tööga, ei ole ta ka valmis praegu kaotust aktsiate müügist sisse võtma. „Seda võib igal ajal võtta, selleks ei pea mingeid kardinaalseid otsuseid tegema,“ põhjendas ta, nentides, et tegemist on äärmiselt halva investeeringuga.
Väikeaktsionärile jääb arusaamatuks igasuguste kõrvalharude, nagu taksondus ja hotellid, prioriteediks tegemine, mis on kõvasti raha neelanud, ent tulemust ei ole väga näha. „Kui kõrvalharusid ei oleks, oleks majandustulemused kindlasti paremad,“ uskus Uustal.
Ootuste kohta ütles Uustal, et ta ei vaeva oma pead sellega. Tänavu kasumisse jõudmise kohta arvas ta, et alati on võimalik kasutada nn puukfirmasid, kus allahankijad ja teenuse osutajad on omavahel seotud, ning see on alati tuumikomanike otsustada, millisesse ettevõttesse kui palju raha jääb.
Kui Tallink peaks veel mingi lisateenusega välja tulema, siis läheb Uustali hinnangul ettevõttel ilmselt veelgi raskemaks. „Pigem peaks taguma seda rauda, mis toob sisse,“ rõhutas ta. Kindlasti tuleks tema sõnul ka hoida teeninduse ühtlast kvaliteeti eri liinidel.
Samas arvas Uustal, et tuumikomanikud on targad inimesed ja ettevõtet pankrotti ei lase, seda enam, et nad ei hakkaks saagima oksa, millel nad ise istuvad. „Küll nad oskavad nii teha, et pankrotti ei tule, kuigi samas oskavad nad ka nii teha, et väikeaktsionär mingit rõõmus sellest firmast ei tunne,“ märkis ta.
Juhatuse liikmed: Toivo Ninnas, nõukogu esimees, Eve Pant, Ain Hanschmidt, Kustaa Lauri Äimä, Ashwin Roy, Kalev Järvelill
Enn Pant, juhatuse esimees, Andres Hunt, CFO, Lembit Kitter, Janek StalmeisterNõukogu liikmed:
allikas: ettevõte
Seotud lood
Pärast eilset kasumivõtmist jätkus täna Tallinna börsil taas korralik tõus, mille katalüsaatoriks said ilmselt Tallinki üsna head majandustulemused.
Tallink sai uue majandusaasta esimeses kvartalis 18,62 miljonit krooni ehk kolm senti aktsia kohta kahjumit, võrrelduna 30,7 miljoni krooni suuruse kahjumiga aasta tagasi, teatas ettevõte börsile.
Kui võtta arvesse Tallink Grupi paranenud rahavood, millele lisanduvad järgmiste kvartalite laenupuhkused, võib laevafirma peagi ka väikesesse kasumisse jõuda, usub LHV analüütik Sten Pisang.
Enn Pant teatas täna soovist lahkuda järgmisel majandusaastal Tallinki juhatuse esimehe kohalt, kui ettevõte enne kasumisse jõuab.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.