• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 17.07.11, 15:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suhtlemisel hirmutamine ei tööta

Finantsmaailm armastab arve ja täpsust. Samas on sõnad saamas ettevõtluses üha olulisemaks ja täpne sõnakasutus määrab, kas kirja saaja käitub ootustele vastavalt. Muutuvad trendid nõuavad muutusi ettevõtte juhtimises, tõestasid ka kaks uuringut.
Esimene, mille tegime aastaid tagasi, andis väga olulise informatsiooni: kirja mõistmisel toimivad eraklient ja äriklient täiesti erinevalt. Kui inimene loeb kirja spetsialistina, mõistab ta kirja erialakeelt ega võta teksti isiklikult. Kirja saatja ja saaja kõnelevad sama keelt, kasutavad samu märksõnu. Nii on ärisuhtluses tavaline, et kasutatakse advokaadi abi, eraisikust klienti aga hirmutab või solvab viide kohtule.
Teises uuringus testisime kliendikommunikatsiooni tekste. Igas sõnumis kasutati mitmeid sõnastusi, tehti kontroll-lugemisi testgrupiga. Selgus, millised sõnad tekitasid hirmu või pahameelt, milline sõnakasutus muutis inimesed passiivseteks, sest kirja saajale tundus, et temast ei sõltu enam niikuinii midagi. Samuti sai kinnitust, et kui kirja saaja ei mõista saadud sõnumi sisu, siis ei ole temaga ka koostööd oodata.
Uuring näitas, et finantsmaailmas nii tavapärane lõpp, kus viidataks kohtule kui tavapärasele erimeelsuste lahendamisele, on kasutuskõlbmatu. Seda tasub kasutada vaid juhul, kui kirjavahetus võlgnikuga muutub kestvaks, aga arved on ikka maksmata. Selle asemel tasub kirja saajat teavitada ühisest eesmärgist arved tasuda. Uuring tõestas, et inimesed tahavad võlgadest vabaneda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.02.25, 13:43
Tehnopoli AI kiirendisse käib uus värbamine
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele