Maanteeameti teehooldusega seotud järelevalvetoimingutele ei saa panna paremat hinnet kui kolm pika miinusega, kirjutab riigikontrolli peakontrolör Tarmo Olgo.
On andestamatu, et vähestel väljasõitudel jäetakse fikseerimata paljud teehooldaja tegematajätmised, leiab riigikontroll. Sellisele olukorrale on kaasa aidanud rutiin, raskem probleem on aga seotud Eesti väiksusega. Enamik teehooldajaid on varem töötanud maanteeametis, tihti olnud koolivennad TPI, TTÜ või TEMTi päevilt.
Markantne juhtum on audiitoritel meenutada väljasõidult, kus teehoolde pealik ei teinud väljagi sellest, et autos viibib riigikontrolli esindaja. Kui maanteeameti järelevalveametnik hakkas puudusi kirja panema, katkes teehooldaja kannatus: „No jäta nüüd järele!“ Kunagise ülemuse käest pragada saanul kadus isu teed hoolikamalt jälgida.
Parima hinna ja kvaliteedi suhte peaks tagama toimiv konkurents. Paraku riigimaanteede hooldamisel sisuline konkurents puudub.
Seotud lood
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.