• OMX Baltic−0,52%299,82
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,01%1 961,2
  • OMX Vilnius−0,33%1 168,38
  • S&P 5000,00%5 525,21
  • DOW 300,00%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,22%8 433,47
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • OMX Baltic−0,52%299,82
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,01%1 961,2
  • OMX Vilnius−0,33%1 168,38
  • S&P 5000,00%5 525,21
  • DOW 300,00%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,22%8 433,47
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • 01.03.12, 06:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurentsitus lämmatab teehoolet

Maanteeameti teehooldusega seotud järelevalvetoimingutele ei saa panna paremat hinnet kui kolm pika miinusega, kirjutab riigikontrolli peakontrolör Tarmo Olgo.
On andestamatu, et vähestel väljasõitudel jäetakse fikseerimata paljud teehooldaja tegematajätmised, leiab riigikontroll. Sellisele olukorrale on kaasa aidanud rutiin, raskem probleem on aga seotud Eesti väiksusega. Enamik teehooldajaid on varem töötanud maanteeametis, tihti olnud koolivennad TPI, TTÜ või TEMTi päevilt.
Markantne juhtum on audiitoritel meenutada väljasõidult, kus teehoolde pealik ei teinud väljagi sellest, et autos viibib  riigikontrolli esindaja. Kui maanteeameti järelevalveametnik hakkas puudusi kirja panema, katkes teehooldaja kannatus: „No jäta nüüd järele!“ Kunagise ülemuse käest pragada saanul kadus isu teed hoolikamalt jälgida.
Parima hinna ja kvaliteedi suhte peaks tagama toimiv konkurents. Paraku riigimaanteede hooldamisel sisuline konkurents puudub.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele