• OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • 23.04.12, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pertens: Eesti teed vajavad investeeringuid

Järjepidevalt halvasti tehtud või hoopis  tegemata teehooldus mõjutab kindlasti tee seisukorda. Aga teed lagunevad ennekõike siiski investeeringute vähesusest, mitte hooldustööde tasemest tingituna, kirjutab Lemminkäinen Eesti AS juhataja Sven Pertens.
Eesti keskmine teekate on üle 20 aasta vana, maanteede alused ja muldkehad on veelgi vanemad ja teehooldustööd ei aita teid nooremaks muuta. Maanteeamet on välja arvutanud, et Eesti maanteede kumulatiivne alarahastatus on praegu 890 miljonit eurot. Kahjuks see number aasta aastalt kasvab ja kuni ei suurene investeeringud teedesse, meie teedevõrgu lagunemine jätkub.
Tänapäeva inimene on harjunud mobiilsusega. Mobiilsus ei ole enam luksus, vaid on muutunud meie igapäevaelu osaks. Teehooldusega tagatakse riigi poolt etteantud tee seisundinõuded, millega luuakse tingimused inimeste ja kaupade transpordiks. Luuakse liiklejatele võimalus jõuda olemasolevaid teeühendusi kasutades sihtkohta ohutult, probleemivabalt ja liigse ajakuluta. Teedevõrgu kaudu jõuavad inimesteni eluks esmavajalikud kaubad, teid kasutavad ka meditsiiniteenistus, päästeamet, politsei ja sõjavägi. Teehoolduse näol on tegemist riigi seisukohalt elutähtsa teenuse osutamisega.
Riigikontroll avalikustas 29.02.2012 auditi aruande „Teehooldetööd ja järelevalve nende üle“, mille kohaselt on olukord Eesti teede hooldelepingutega pehmelt öeldes murettekitav. Hooldus on kallis, hooldust tehakse puudulikult ja hoolduses puudub konkurents. Tulemusena teed lagunevad. Kas nii ongi, või eksisteerib ka mingi teine loogika?
Kas teehooldust tehakse puudulikult? Kas teehooldus on põhjendamatult kallis? Kas teehooldes puudub konkurents? Kes kannab riskid? Loe edasi tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Uudised
  • 23.04.12, 15:39
Tõnis Pleksepp: teede ehitamisel ei piisa juristidest
Trev-2 Grupi juhatuse esimehe Tõnis Pleksepa sõnul on Arto Aasa ettepanek pisut ennatlik.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele