• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,48
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,48
  • 20.06.12, 07:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Linn: Tallinn on eeskuju

Tallinn asub esimeste seas reorganiseerima ühistransporti ning loodetavasti haaravad ideest kinni ka teised omavalitsused Eestis, kirjutab Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu (KE).
Ühistranspordi osatähtsus on tänaseks kasvanud. Kindlasti on selle üheks põhjuseks majanduskriisi (järel-)mõjud. Eesti majandus ei ole taastunud ning nende inimeste hulk, kellele ühistransport on oluline liiklemisvahend, väga suur. Teisalt ei ole aga paralleelselt hinnatõusuga kasvanud palgad.
Tallinn koostas juba 2009. aasta kevadel esimese abipaketi. Selle üheks meetmeks on toimetulekutoetust saavate perede kooliealistele lastele tasuta sõidu õigus linna ühissõidukites. Tänaseks on abipaketid eesmärgi täitnud. Abipaketist tulenevad vabad ressursid saame suunata  ühistranspordi hüvanguks.
Tallinnas on enam kui kümme aastat räägitud, et oleks mõistlik ühendada kaks ühistranspordiettevõtet – trammi- ja trollibussikoondis ja autobussikoondis.Tänaseks oleme selle mõtte lõpuks realiseerinud.See ei ole sugugi ainulaadne, terves maailmas koondatakse ühistranspordiettevõtteid ühtse juhtimise alla. Igaühele on arusaadav, et kui näiteks troll läheb liinil katki, siis on mõistlik selle asemel operatiivselt tuua buss. Seda saab kõige efektiivsemalt teha ühtse dispetšerteenuse kaudu.
Tasuta ühistranspordist rääkides on läbivaks fraasiks olnud saamata piletitulu. Siinkohal tuleb täpsustada, et piletitulu moodustab vaid 33 protsenti vedaja kogutulust. Seega aitab kahe ettevõtte ühendamine ja sellest tulenev kulude kokkuhoid omakorda teed sillutada tasuta ühistranspordile.Juba täna võime kindlalt väita, et tasuta ühistranspordi korral sõitjate arv suureneb. Kui praegu on kümme protsenti pealinna ühistranspordiliinidest n-ö eravedaja käes (AS MRP), siis miks ei võiks see osakaal kasvada? Teatavasti on konkurents edasiviiv jõud ning eravedajate kaasamine suurendab täiendavateks investeeringute võimalusi.
Seniks aga uuendab linn omavahenditest trammi-, trolli- ja bussiparki. Näiteks 2013-2014. aastal täieneb trammipark 15 uue madalapõhjalise sõiduvahendi võrra, ka uusi busse lisandub linnapilti paarikümne ringis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 15:04
Hooletu tuletöö võib kaasa tuua kopsaka rahatrahvi – hullemal juhul võib see hävitada vara
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele