• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 05.07.12, 11:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts ja Taskila, avalikustage kahjum

Ainus võimalus veenda avalikkust, et Estonian Airiga pole asjad lootusetult halvad, on avalikustada jooksvad majandusnäitajad, leiab arvamustoimetaja Vilja Kiisler.
Estonian Airi juht kinnitab Eesti Päevalehes, et lennufirma ei ole kriisis.  Aga millel peaks põhinema usk Taskila sõnadesse, kui selle kinnituseks ei tooda mitte ainsatki arvu?
Nõukogu esimehe kohalt lahkunud Joakim Helenius on otse öelnud, et Estonian Airi majandustulemused ei vasta ootustele, ja karmilt kritiseerinud Taskila strateegiat, mille rakendamise tulemusena pidi Estonian Air 2013. aastaks kasumisse jõudma. Vangerdused nõukogus ja ammendavate selgituste andmisest keeldumine sunnivad arvama, et Taskila on tegelikult usalduse kaotanud. Eri väljaanded on nii Partsilt kui ka Taskilalt konkreetseid numbreid pärinud. Kuid mõlemad mehed veeretavad aina palli ühest väravast teise ja räägivad üldist juttu, konkreetsele küsimusele konkreetset vastust andmata. Parts teatas, et majandustulemusi kommenteerib ettevõte. Taskila ütles, et kuna omanik, st riik, st Parts arve välja ei ütle, siis ei tema ka öelda.
Mis jutt see säärane on? Kui leppisite omavahel kokku, et arvudest rääkida ei saa, siis ei maksa ka imestada, et umbusalduse foon Estonian Airi ümber aina laieneb.  “Ei ole kriisis” ei veena kedagi, puudub veel “Kui see on kriis, siis ainult sellises kriisis....” Mäletate ju küll.
Riigi kärme reaktsioon ohusignaalidele on tervitatav, kuid sellega koos peaks käima aus ja otsekohene kommunikatsioon.
Autor: Vilja Kiisler, Vilja Kiisler

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele