• OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,54%5 951,23
  • DOW 300,11%43 508,66
  • Nasdaq −1,19%19 057,4
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,88
  • OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,54%5 951,23
  • DOW 300,11%43 508,66
  • Nasdaq −1,19%19 057,4
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,88
  • 25.02.25, 14:00

Neuroturundus sõnu ei vaja: pilk reedab, mida ostja ihkab

00:00
  • Keit AlevKeit Alev
Neuroturundus sõnu ei vaja: pilk reedab, mida ostja ihkab

Saates räägib Tartu Ülikooli turundusprofessor Andres Kuusik neuroturundusest – teadusest, mis aitab mõista, kuidas tarbijad turundusele tegelikult reageerivad. Kuusik selgitab põhjalikult, kuidas neuroturunduse labor mõõdab ja analüüsib tarbijate alateadlikke reaktsioone, kasutades pilgujälgimist ja näoväljenduste analüüsi.

"Inimesed ei pruugi ise täpselt teada, miks nad teatud viisil ostuotsuseid langetavad, kuid keha reaktsioonid annavad sellest aimu," räägib Kuusik. Näiteks pilgujälgimise tehnoloogia võimaldab kindlaks teha, millised reklaami- või pakendielemendid haaravad tähelepanu ning kas brändi sõnum jõuab tegelikult kohale. Samuti on võimalik mõõta emotsioone, mis tekivad toodet või reklaami vaadates, ning seeläbi paremini mõista tarbijate eelistusi.

Ühtlasi käsitletakse kauplusesisese ostukäitumise uuringute tulemusi, sealhulgas seda, kuidas poeriiuli paigutus ja visuaalid mõjutavad ostuotsuseid. Lisaks räägitakse emotsioonide rollist reklaamis ning arutleti šokireklaamide ja positiivsete emotsioonidega kampaaniate mõju üle.

Kuusik esineb ka Eesti suurimal turunduskonverentsil Password 2025, kus keskendutakse turunduse lõbusamale poolele.

Saadet juhib Keit Alev.

Fotol: Saatejuht Keit Alev ja Tartu Ülikooli turundusprofessor Andres Kuusik. Allikas: Äripäev

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele