• OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 5000,46%6 099,21
  • DOW 300,22%44 979,48
  • Nasdaq 0,88%19 854,51
  • FTSE 1000,37%8 678,9
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,17
  • OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 5000,46%6 099,21
  • DOW 300,22%44 979,48
  • Nasdaq 0,88%19 854,51
  • FTSE 1000,37%8 678,9
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,17
  • 31.01.25, 12:03

Aastamaksust ei päästa ka auto hilisem müük

00:00
  • Lauri LeetLauri Leet
 Aastamaksust ei päästa ka auto hilisem müük

Paljud autoomanikud on maksu- ja tolliametilt saanud praeguseks kätte teavituste mootorsõiduki aastamaksu kahes osas tasumise kohta, mis ameti tulumaksu osakonna juhi Madis Laasi sõnul tekitab kohustuse tasuda maks aasta lõpuni isegi siis kui auto omanik oldi vaid üks päev.

“Kehtiv seadus näeb siis ette, et mootorsõiduke maks määratakse 1. jaanuari seisuga registris olevale omanikule või vastutavale kasutajale,” selgitas Laas Äripäeva raadio hommikuprogrammi intervjuus ja lisas et kui sõiduk hiljem aasta jooksul müüakse, siis seal mingit meedet, mis vana omaniku maksukohustust kuidagi automaatselt üle kannaks uuele omanikule, ei ole.

Tema sõnul tuleks  müügi puhul  tehingu osapooltel omavahel kokku leppida, et kehtiv maksukohustust kuidagi tehinguhinnas kajastada. Kui aga peaks juhtuma, et müügiprotsessis osalejad vastavale kokkuleppele ei saa, tekib kahjuks Laasi sõnul tõenäoliselt olukord, kus tehing jääb katki. „Maksu- ja tolliametil maksuseadusest tulenevalt mingit meedet ei ole, et  tehingu osapoolte kokkuleppele jõudmist aidata lahendada,“ sõnas Laas.

“Meie maksu- ja tolliameti poolelt otseselt midagi soovitada , kuidas tehingu osapooled suudaksid  kokku leppida, ei oska. Kui ikkagi soov ühel osta ja teisel müüa, siis ma arvan, et on võimalik seal mingi osapoolt sobiv lahendus ka leida,” selgitas Laas.

Kui aga auto omanikuks saadi aasta esimeses päevast kasvõi juba päev hiljem, näiteks teisel jaanuaril ning tegemist on uue autoga, mille pole varasemalt omanikku olnud, tekib Laasi sõnul  erisus, kus aastamaksu summa arvestatakse proportsionaalselt aasta lõpuni olevate päevade arvuga, olenevalt siis, kui palju neid aasta lõpuni on.

“Aga siis on seal veel  tasumistähtaegade osas on erisused.” Näiteks kõikidele uute sõidukite omanikele, kes saavad selleks hiljemalt 30. septembril, tekib maksukohustus käimasoleval aastal. Kui see jääb aasta lõppu ehk alates 1. oktoobrist, liigub tasumistähtaeg järgmise aasta suvesse.

Sõiduki aastamaksuga kehtib võrreldes registreerimistasuga ka veel see erinevus, et selle tasumist ei saa panna liisitud auto puhul panna nö graafikusse, et maksta seda koos liisingu osamaksetega jupikaupa. “Meil on iseenesest selline nagu võimalus olemas ettemaksukonto näol, mis tähendab seda, et siis saab nagu igakuiselt makseid teha meile,” täpsustab Laas.

“Aga kui vastutav kasutaja ostab auto välja, mil teadupärast registreerimistasu ei rakendu, aga aastamaksust vabastust sellega seoses ei teki, see tuleb tasuda endiselt,” toob Laas välja veel ühe erinevuse kahe erineva mootorsõidukimaksu osa vahel.

Foto: REUTERS/Mike Blake/File Photo

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele