• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 23.11.23, 14:00

Autode järelturu ekspert: ärikaid on masendavalt palju

00:00
  • Karl-Eduard Salumäe
Autode järelturu ekspert: ärikaid on masendavalt palju

Kui kasutatud autot ostes taustakontrolli puudulikult teha, siis võib lihtsasti juhtuda, et soetate sõiduki hangeldajalt ja maksate talle rasvase hõlptulu.

"Pidevalt turgu jälgides näeb autoärikaid ikka masendavalt palju," nendib Äripäeva raadio "Autojuttude" saates autoajakirjanik Margus Pipar. Tema juttu mööda on eriti madalamas hinnaklassis tüüpiline, et soodsalt müüki tulnud masin kaob kuulutuste portaalist sama kiirelt kui tuli, ent seda üksnes selleks, et paar päeva hiljem näiteks 1000 eurot kallimana taasilmuda.

Pipar märgib, et hangeldajalt võib saada heas seisukorras auto, kui tollel on õnnestunud niisugune n-ö kasumiruumiga osta. Kuid ka sel juhul ostjale tõenäoliselt valetatakse, sest enamasti püütakse sõidukiga äritsemist varjata.

"Aga on ka muidugi selliseid, kes ostavad neid autosid, mis on põhjusega odavad," lisab Pipar. "Müüki tuleb auto, mille kuulutuses loetletakse üles ports vigu. Ärikas ostab selle ära ning kolme päeva pärast on auto ilma niisuguse infota uuesti müügis. Võib-olla on isegi puudunud ülevaatus ära tehtud. Ma väga sügavalt kahtlen, et see ülevaatus on saadud ausalt ja vead likvideeritud."

Milliseid võtteid ja luiskelugusid autoärikad kasutavad, seda saab kuulata saatest. Margus Pipart intervjueerib Karl-Eduard Salumäe.

Margus Pipar on süsteemselt jälginud pruugitud autode turul toimuvat nüüdseks ligi 20 aastat. Sama kaua on ta kirjutanud ajakirjas Autoleht kasutatud autodest ülevaateid, milles minnakse süvitsi vaadeldava mudeli töökindlusega.

Niimoodi kogunud teadmisi kasutab Pipar muu hulgas selleks, et ise järelturul häid oste teha. Ta on omanud umbes pooltsada autot ning ta loeb pea kõiki neist õnnestunud valikuteks. Saates räägib ta oma kogemustest lähemalt ning annab ka soovitusi neile, kel teise ringi auto ostmise aabitsatõed selged.

Foto: PantherMedia/Scanpix

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele