Kohe 120aastaseks saava Ford Motor Company puhul ei ole palju öelda, et see muutis 20. sajandi kurssi.
Jutt käib mõistagi 1913. aastal Fordi tehases mürisema hakanud iseliikuvast konveierliinist, tänu millele langes auto hind keskklassi ja äride haardeulatusse. Konveiermeetodit hakati aga pruukima palju laialdasemalt kui üksnes autotööstuses.
Konveierliinist sündinud murrangu mõju võib isegi võrrelda interneti tuleku omaga, leidis pikaaegne autoajakirjanik Kristjan Sooper Äripäeva raadio autosaates "Autojutud".
Fordile pühendatud saates tuli juttu paljust muustki. Näiteks Ford Sierrast, millest kujunes 90ndate Eestis kultusauto. Koos saatejuht Karl-Eduard Salumäega arutletakse, miks. Ühtlasi esitatakse küsimus, miks Ford tänapäeval siinmail ligilähedastki menu ei naudi. Muide, Sooper on Sierrat juba aastaid hobiautona pidanud.
Foto: Ford
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.