• OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,2
  • OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,2
  • 08.06.23, 14:00

Ford muutis maailma, Ford Sierra Eestit

00:00
  • Karl-Eduard Salumäe
Ford muutis maailma, Ford Sierra Eestit

Kohe 120aastaseks saava Ford Motor Company puhul ei ole palju öelda, et see muutis 20. sajandi kurssi.

Jutt käib mõistagi 1913. aastal Fordi tehases mürisema hakanud iseliikuvast konveierliinist, tänu millele langes auto hind keskklassi ja äride haardeulatusse. Konveiermeetodit hakati aga pruukima palju laialdasemalt kui üksnes autotööstuses.

Konveierliinist sündinud murrangu mõju võib isegi võrrelda interneti tuleku omaga, leidis pikaaegne autoajakirjanik Kristjan Sooper Äripäeva raadio autosaates "Autojutud".

Fordile pühendatud saates tuli juttu paljust muustki. Näiteks Ford Sierrast, millest kujunes 90ndate Eestis kultusauto. Koos saatejuht Karl-Eduard Salumäega arutletakse, miks. Ühtlasi esitatakse küsimus, miks Ford tänapäeval siinmail ligilähedastki menu ei naudi. Muide, Sooper on Sierrat juba aastaid hobiautona pidanud.

Foto: Ford

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele