• OMX Baltic0,11%275,79
  • OMX Riga−0,84%882,94
  • OMX Tallinn−0,02%1 745,98
  • OMX Vilnius0,25%1 045,17
  • S&P 500−0,02%5 841,47
  • DOW 300,37%43 239,05
  • Nasdaq 0,04%18 373,61
  • FTSE 100−0,24%8 364,83
  • Nikkei 2250,18%38 981,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,34
  • OMX Baltic0,11%275,79
  • OMX Riga−0,84%882,94
  • OMX Tallinn−0,02%1 745,98
  • OMX Vilnius0,25%1 045,17
  • S&P 500−0,02%5 841,47
  • DOW 300,37%43 239,05
  • Nasdaq 0,04%18 373,61
  • FTSE 100−0,24%8 364,83
  • Nikkei 2250,18%38 981,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,34
  • 18.10.24, 10:27

Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks

00:00
  • Karl-Eduard Salumäe
  • Stiine Reintam
Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks

See, et Venemaa häirib Eestis maanduvate lennukite GPS-signaale, on muutunud lennunduses tavapäraseks, rääkis Lennuliiklusteeninduse juhatuse esimees Ivar Värk.

Me saame regulaarselt GPSi häirete teavitusi, tõdes Värk Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Tema sõnul on see muutunud tavapäraseks reaalsuseks, et ida poolt signaalide kättesaamist tõkestatakse.

Värk ütles, et keskmiselt kümme õhusõidukipilooti teavitab päevas kehvadest signaalidest, kuid ka nende jaoks on olukord juba normaalne ning tõenäoliselt on häiringud kümme korda rohkemgi.

Värk selgitas, kuidas häiringute kõrval ikkagi õhusõidukid saavad maanduda ning milliseid süsteeme maandumiseks kasutatakse. Samuti tegi ta juttu õhuseiresüsteemide kaasajastamisest ning kuidas meretuulepargid häirivad lennukeid.

Intervjueeris Karl-Eduard Salumäe.

Foto autor: Liis Treimann

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele